A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальна Установа "Інклюзивно-Ресурсний Центр"
Великописарівської районної ради, Сумської області

14 корисних вправ для дітей з розладами аутичного спектру

Дієві практичні підходи в роботі з дітьми, які мають аутичні розлади.

В умовах переходу закладів освіти на інклюзивну форму навчання практично кожен садочок, школа приймає в свою родину дітей, які мають аутичні форми порушень. Досить часто особлива дитина має потенціальні можливості для адаптації в соціумі.

Педагогу важливо розуміти, з якими особливостями дитини доведеться зустрітися та як організувати взаємодію з особливим вихованцем, учнем.

Ми вирішили запропонувати вам комплекс практичних підходів, який має назву секвенційної моделі допомоги дітям з аутизмом. Це комплекс вправ, який виконується системно, послідовно ускладнюючись.

Така модель працює з дітьми будь-якого віку, що мають розлади в роботі сенсорних систем та емоційно-вольові порушення. Саме ці типи порушень характерні, передусім, для дітей з розладами аутичного спектру.

Керує процесом корекційний педагог.

Вправа 1. Масаж всього тіла долонями

Опис вправи: Вибираємо найприємнішу дитині форму для масажу. Починаємо з розігріваючого масажу – погладжування, можна супроводжувати примовками. Переходимо до більш динамічних форм:

  • «Дощик». Легке плескання кінчиками пальців по поверхні тіла. Сила тиску поступово збільшується.
  • «Рубання». Легкі удари ребром долоні під різним кутом до тіла дитини.
  • «Човник». Дорослий складає долоні човником і і плескає ними тіло дитини.
  • «Тісто». Дорослий розминає тіло дитини, ніби місить тісто.
  • «Кулачки». Масаж виконується кулачками, притискаючи їх до тіла дитини.
  • «Черв'ячок». Зібрати шкіру дитини пальцями й легенько пересувати її знизу догори.
  • «Гусачок». Пощипування тіла дитини кінчиками пальців.

Погладжування тіла дитини долонями, здійснюючи кругові руки.

Час виконання: 30 секунд на одну частину тіла

Вправа 2. Масаж долоні

Опис вправи: Під час виконання вправи потрібно називати частину долоні, яку затискаємо:

  • «Затискання». Сильно затискаємо руку, палець, пізніше інші частини руки (пізніше ноги) своїми долонями, називаючи при цьому частину тіла, з якою відбувається взаємодія.
  • «Їжачок». Масаж долоні дитини гумовим м'ячиком з шипами.

Час виконання: 30 секунд на долоню

Вправа 3. Вправи для долоні й пальців

Опис вправи: «Закрий – відкрий». Дорослий допомагає дитині стулити кулачок і відкрити його.

Час виконання: 30 секунд на кожну руку

Детальніше https://vseosvita.ua/news/14-korysnykh-vprav-dlia-ditei-z-rozladamy-autychnoho-spektru-6060.html?rl=394026&fbclid=IwAR3e_zb6Yr1HHi8LzdWtOVjr7X4XCimiPvWN8XP1RYDd4laeBdgCgLe8GCQ

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень