A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 26.01.2021 10:07
Кількість переглядів: 155

Граматика для малят

1. «Швидко слово називай - йому риму добирай».

    - жабка -  шапка - бабка …
    - листок - молоток - колобок - пеньок...

    - рама - мама - гама …
    - гілка - бджілка - сопілка...
    -  коса - роса - оса...

2. «Яке слово заховалось».
Дорослий називає склади, а діти добирають слова за цими складами:
- со - собака, сорока, сова…

- ма - мама, малина, машина...

- ши – шина, шишка, шило…

- ко - котик, корова, коровай...

- лі - літо, лікар, лінійка.

3. «Четвертий зайвий».
Дорослий  називає чотири слова, діти визначають у яко­му слові немає потрібного звука:

- риба, окунь, морква, лікар (зайве слово «окунь», у ньому немає звука р);

- жаба, жолудь, зима, лижі;

- слон, ніс, космос, цирк;

- шило, кошик, миска, миша.

4. «Зайве слово». (Виключення). Дорослий  називає чотири слова, діти визначають, яке слово зайве і чому?
    - корова, свиня, заєць, вівця (зайве слово «заєць» тому, що заєць- дика тварина, а  корова, свиня та вівця – свійські);

    - човен, катер, літак, пароплав;
    - волошка, мак, пролісок, ромашка;
    - тарілка, миска, кастрюля, чайник, шафа;
    - береза, калина, клен, граб.

5. «Назви одним словом»: (Узагальнюючі слова)
    - Катря, Іван, Петро, Олена – це імена;

    - шафа, диван, стілець, стіл -  це меблі;
    - комар, метелик, жук, мураха - комахи;
    - барвінок, фіалка, троянда, мак - квіти;
    - горобець, перепілка, зозуля, чиж - птахи.

6. «Один - багато». (Однина та множина іменників)
    -  зошит - зошити;                    - жук – жуки;
    -  ручка - ручки;                       - риба – риби;
    -  олівець - олівці;                    - собака – собаки;
    -  книга - книги;                     - бджола – бджоли.

7. «Два — один». Утворювати складні іменники з двох імен­ників: небо і схил - небосхил;
    - чорна і земля – чорнозем;

    - ліс і смуга - лісосмуга;
    - ліс і степ - лісостеп;

    - зорі і падати – зорепад;
    - птахи і ферма - птахоферма.

8. «Скажи навпаки». Вчити добирати слова-антоніми:
    - старий – молодий;

    - великий - малий;
    - холодний - теплий;
    - широкий - вузький;
    - товстий - тонкий.

9. «Такий самий!».  Доречно і точно вживати слова близькі за значенням та функціональною ознакою:
    - штани - шорти - брюки - рейтузи - джинси...
    -  дім - хата - будинок - намет...

    - рослина -  кущ -  квітка -  дерево -  трава …

10. «Великий малий». Підбір пестливих слів:
    - сумка - сумочка;

    - мама - мамочка;
    - олівець - олівчик;
    - ваза - вазочка;
    -   кіт - котик.

11. «Зміни слово так, щоб воно закінчувалось на «і».
    - зоря - зорі;
    - ранець - ранці;
    - олівець - олівці;
    - палець - пальці;
    - синець - синці;
    - день - дні.

12. «Нове слово». У слові змінити голосний звук на «у»:
    - кіт - кут;
    - білка - булка;
    - сам - сум;
    - річка - ручка;
    - так - тук;
    - лапа – лупа.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень