A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 23.06.2020 10:42
Кількість переглядів: 309

Ігри для розвитку фонетико-фонематичної сторони мови

«Пограємо в казку»

Дорослий пропонує дитині згадати казку «Три ведмеді». Потім, змінюючи висоту голосу, просить відгадати, хто говорить: Михайло Іванович (низький голос), Настасья Пилипівна (голос середньої висоти) або Мишко (високий голос). Одна і та ж репліка вимовляється по черзі різним по висоті голосом, в трьох варіантах: – Хто сидів на моєму стільці? – Хто їв з моєї чашки? – Хто спав в моєму ліжку? – Хто ж був в нашому домі? І т.п.

 «Зіпсований телефон”
Мета: розвивати у дітей слухову увагу.

Ігрові правила. Передавати слово треба так, щоб  діти, які сидять поруч не чули. Хто неправильно передав слово, тобто зіпсував телефон, пересідає на останній стілець.

Ігрові дії: пошепки передавати слово на вухо гравцеві, який сидить поруч.

Хід гри. Діти вибирають ведучого за допомогою лічилки. Всі сідають на стільці, поставлені в ряд. Ведучий тихо (на вухо) говорить якесь слово поруч сидячому, той передає його наступному і т.д. Слово має дійти до останньої дитини. Ведучий запитує у останнього: «Яке ти почув слово?» Якщо той скаже слово, запропоноване ведучим, означає, телефон справний. Якщо ж слово не те, то  ведучий запитує всіх по черзі (починаючи з останнього) яке вони почули слово. Так дізнаються, хто наплутав, «зіпсував телефон». Винний займає місце останнього в ряду. 2. Ігри для розвитку лексичної сторони мовлення (формування словника)
 
«Вершки-корінці»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Дидактична задача: 
Тренувати дітей в класифікації овочів (за принципом: що у них їстівне – корінь або плоди на стеблі).
Ігрові правила. Відповідати можна тільки двома словами: вершки і корінці. Хто помилився, платить фант.

 

Ігрова дія. Розігрування фантів.

 

Ігрові правила. Відповідати можна тільки двома словами: вершки і корінці. Хто помилився, платить фант.

 

Ігрова дія. Розігрування фантів.

 

Хід гри. Вихователь уточнює з дітьми, що вони будуть називати вершками, а що – корінцями: «Їстівний корінь овоча будемо називати корінцями, а їстівний плід на стеблі – вершками».Вихователь називає який-небудь овоч, а діти швидко відповідають, що в ньому їстівне: вершки або корінці. Той, хто помиляється, платить фант, який в кінці гри викуповується.

 

   Вихователь може запропонувати інший варіант; він говорить: «Вершки – а діти згадують овочі та у яких їстівні вершки».

“Фрукти овочі”

Мета гри: диференціація схожих понять.

Хід гри. На початку гри ведучий нагадує дітям, які рослини ми називаємофруктами, які – овочами. Для фруктів вибирається картинка «Сад»,а для овочів – «Город». Ці картинки викладаються на різних краях столу. Предметні картинки, що зображують фрукти і овочі, лежать на столі стопкою зображеними вниз. По черзі діти беруть зі столу по одній картинці, називають її, а також пояснюють, до якої групи вона належить. Пояснення повинне бути повним: «Помідор – це овоч, тому що він росте на городі». Якщо дитина дала неправильну відповідь, картинка повертається на місце, а якщо дитина правильно назвала картинку і віднесла її до потрібного поняття, він забирає її собі. Гра закінчується після того, як всі картинки будуть перебувати у дітей. Виграє той, у кого виявиться більше картинок. Гра «Фрукти-ягоди» проводиться так само, тільки перед грою уточнюються дані поняття і вибираються інші картинки-символи: кущик для ягід і дерево для фруктів.

 3. Ігри для розвитку лексичної сторони мовлення (збагачення словникового запасу)

«Знайди зайву картинку»

 Підбирається серія малюнків, серед яких троє малюнків можна об’єднати в групу за спільною ознакою, а четвертий – зайвий.Запропонуйте дитині перші чотири малюнки і попросіть зайвий прибрати. Запитайте: «Чому ти так думаєш? Чим схожі ті малюнки, які ти залишив? » 

 

“Зимові пари”

Мета: Розширювати уявлення дітей про зимові явища. Вчити добирати пару малюнку, вибираючи з кількості подібних такий самий, обґрунтовувати свій вибір. Розвивати зосередженість, пам’ять, увагу, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати вміння слухати один одного, виправляти.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень