A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Поради батькам

Дата: 28.05.2020 11:00
Кількість переглядів: 112

Вправи з математики за системою Монтессорі

Усний рахунок

Проводьте заняття з математики в ігровій формі. Рахунок легко включити в повсякденне життя. Зазвичай дітям подобається рахувати.

Перераховуйте всі навколишні предмети. Обов’язково показуйте пальцем на кожен предмет – це допоможе не помилятися.

Візьміть кілька шишок і, показуючи на кожну пальцем, повільно рахуйте: 1, 2, 3 … Намагайтеся не вчити рахунку окремо від речей, інакше дитина буде просто повторювати цифри як вивчений вірш, а в майбутньому буде за звичкою називати цифри без зупинки. Це ускладнить навчання.
Предмет, який завжди під рукою – власні пальчики. Так що перераховуйте їх разом якомога частіше.

Для навчання дітей використовуйте шорсткі цифри.
Вони робляться на зразок букв: виріжте цифри від 0 до 10 з нождачного паперу і приклейте до картону.
Назви цифри вводяться після того, як дитина обведе кожну цифру двома пальцями правої руки. Крім того, запропонуйте синові або доньці написати їх на підносі з манкою або піском.

Коли дитина навчиться перераховувати кілька предметів, проведіть з нею вправу «Підбір кількості до числа». На столі або килимку розкладіть картки з номерами 1, 2, 3 і 6 предметів, наприклад монет. Скажіть, вказуючи на картку: «Це один. Потрібно порахувати одну монету ». Вкажіть на монету пальцем і скажіть: «Один». Так повторіть з усіма картками.

Класичне Монтессорі-посібник з математики – числові штанги. Це 10 дерев’яних штанг довжиною від 10 см до 1 метра, розділених на однакові проміжки червоного і синього кольорів.
Штанги розкладаються на килимку від найкоротшої до найдовшої. Учитель підсовує першу, кладе на неї руку і каже: «Один». Потім бере другу і, торкаючись кожного відрізка рукою, рахує : «Один-два». Рахують саме відрізки, а не самі штанги. Подальша робота: дорослий просить показати штангу з одним або трьома відрізками, а потім назвати номери штанг самостійно.
Вдома штанги замінюють подібним матеріалом, зробленим з картону. Важливо, щоб він був естетично привабливим і відповідав заданим розмірам.

Інший класичний посібник – ящик з веретенами. Це ящики з 10 відділами, на яких написані числа від 0 до 9, і 45 паличок-веретен. У кожне відділення кладуть стільки паличок, скільки на ньому написано. Дорослий бере веретено в праву руку, перекладає в ліву і рахує: «Один». Таким же чином бере і перекладає наступну, рахуючи: «Два». І так до 9. Потім всі 9 кладе в відповідну скриньку і пропонує дитині продовжити роботу самостійно, поки всі веретена не будуть у потрібних місцях. Коли дитина доходить до нуля, дорослий пояснює, що нуль – значить нічого, тому веретена класти сюди не треба.
Вдома легко замінити матеріал однаковими коробочками і паличками. Доповніть вправу і іншими елементами, зробленими за схожим принципом: сірниками і коробками, жолудями і чашками. Експериментуйте – діти із задоволенням виконують такі завдання.

 

Для ігор на зіставлення кількості з цифрою буде потрібно дві колоди карток: одна – з числами, інша – із зображеннями певної кількості предметів. Дітям пропонується підібрати відповідні картки. У цього заняття є безліч варіацій, наприклад, з прикріпленням прищіпок.

Діти обожнюють рахувати будь-які речі. Запропонуйте порахувати всі іграшкові машинки і записати результат в зошит або крейдою на дошці. Або зробіть картки з числами, щоб дитина знайшов потрібну кількість іграшок.
Ці заняття допоможуть в навчанні дітей математики. Для вправ не потрібні складні матеріали, всі посібники можна зробити власними руками.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень