A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 22.02.2021 14:06
Кількість переглядів: 150

мислення

Маленька людина росте в сім’ї. Вже в ранньому віці  здатність мислення у дітей, може показувати у їх свідомості  доступні розумінню зв’язки і відношення між навколишніми явищами природи і громадським життям. Ця здатність безперервно росте і розвивається у зв’язку з життєвим досвідом і вихованням сім’ї та школи. Процес розвитку мислення характеризується наступними особливостями.

Розвиток мислення у дошкільнят.

Первинне мислення дитини носить наочно-дієвий характер. Воно пов’язане з безпосереднім сприйняттям зовнішніх предметів і практичними діями з ними. Так вже на першому році життя дитина може доторкнутися до блискучого металевого чайника з гарячою водою і відчути опік. Це спонукає її остерігатися торкатися до інших блискучих предметів. У основі такої поведінки лежить думка, що утворилася у свідомості дитини, про те, що блискучі предмети можуть заподіяти йому біль. Це і буде акт мислення в наочно-дієвій формі.

В процесі подальшого життєвого досвіду дитина навчиться точніше визначати ці зв’язки. Так, доторкнувшись до блискучого, але холодного чайника вона може подумати, що опік залежить не від самого чайника, а від гарячої води в ньому. Наочно-дієве мислення дітей пов’язане з безпосереднім оперуванням предметами.

Розвиток мислення у дітей молодших класів.

Коли дитина вступає до школи, вона набуває практику опосередкованого мислення, в якому істотну роль грає мова. З її допомогою першосигнальні образи предметів (речей) замінюються в його свідомості словесними позначеннями. Дитина вчиться оперувати уявними зв’язками — не зовнішніми образами предметів, а поняттями про них.

Мова допомагає її визначати не лише самі предмети, але і різноманітні стосунки і зв’язки, які між ними існують.

На цій стадії розвитку мислення дитини, велику роль грає точний словесний опис предметів і правильне пояснення існуючих між ними зв’язків.

Розвиток мислення у дітей середніх класів.

Навчання в середніх класах школи дає величезний матеріал для розвитку мовного мислення. Цей процес протікає по-різному при вивченні різних учбових предметів : він має свої особливості на уроках української мови і літератури, математики, історії. Ця різноманітність удосконалює здатність абстрактного мислення, предметом якого є все більш і більш загальні закономірності між явищами природи і громадського життя.

Розвиток мислення у старшокласників.

У старших класах школи, набувши великого досвіду розумової роботи, учні починають спиратися у своєму мисленні на засвоєні ними знання про загальні закони реальності. Їх мислення протікає вже на основі наукових понять, які вони опанували в процесі шкільного навчання.

Вони не просто механічно запам’ятовують запропонований їм учбовий матеріал, що є типовим для молодших класів, а прагнуть проникнути в суть явищ, що вивчаються. Вони вчаться надавати своєму мисленню строгої логічної форми, розвивають здатність аналізувати матеріал, над яким вони мислять, і робити правильні висновки. На цій стадії розвитку мислення величезну роль має здатність дитини точно і логічно правильно виражати свої думки в словах.

В сучасному світі, для кращого розвитку дітей різного віку існує багато тренінгових програм. Тренінгова компанія Розвиток проводить тренінги з дітьми від дошкільного віку до випускних класів.Тренінги спрямовані на те, щоб дитина набула нових або розвинула вже існуючі навички. Це може бути як щось корисне для навчання, так і в цілому для розвитку дитини. Як правильно планувати час, як стати уважнішим і спостережливішим? Як не боятися виступати на публіці? І так далі і тому подібне. Що цікаво — ці навички дитина частенько набуває не в школі. А через незвичайні ігри, корисні вправи і взаємодію з іншими дітьми.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень