Що спільного між звуком [Р] і спортивним шпагатом?
Порівняємо вимову звуків зі спортом. Язик - це м'яз! А правила тренувань м'язів однакові.
Наприклад, ви вирішили сісти на шпагат вимовити звук [Р]. Прийшли до тренера логопеда. Почали тренування заняття. Питання: у кого швидше вийде сісти на шпагат: у людини активної та спортивної чи у людини, яка останній раз давала фізичні навантаження своєму тілу на уроках фізкультури в школі?
У статті про розвиток мовлення дітей першого року життя ми говорили про гуління, лепет, перші слова та фрази. Всі ці етапи (аналогічно спортивному минулому) впливають на вчасну появу звуків у дітей, і в тому числі на появу звука [Р]. Саме тому важливо про них знати, їх фіксувати, притримуватись та, за потреби, стимулювати.
Про ігри-заняття для розвитку мовлення дітей першого року життя. Про ігри-заняття для розвитку мовлення дітей другого року життя.
А тепер озвучимо найпоширеніші питання до тренера логопеда:
- За скільки тренувань занять я сяду на шпагат з'явиться звук [Р]?
- Як часто і по скільки підходів потрібно виконувати вправи вдома? І чи потрібно взагалі для того, щоб сісти на шпагат поставити звук [Р], займатись вдома, чи достатньо тренуватись 2 рази на тиждень по 30 хвилин у спотривному залі логопедичному кабінеті?
- Чи може таке статись, що я взагалі не зможу сісти на шпагат вимовити звук [Р]?
- Коли легше сісти на шпагат навчитись вимовляти звук [Р]: у дитинстві чи в дорослому віці?
- Якщо я не буду тренуватись, чи зможу я раптово одного дня сісти на шпагат навчитись вимовляти звук [Р]?
- і т. д.
https://www.logoclub.com.ua/poradi-logopeda/rozvitok-movlennya/122-shcho-spilnogo-mizh-zvukom-r-i-sportivnim-shpagatom