A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

закріплення постановки звуків

Свистячі звуки. Звук [с]

 

Звук  С – артикуляція  звука  С:

-      губи  розтягнуті  в  посмішці

-      зуби – «парканчик»  зі  щілинкою

-      кінчик  язика  за  нижніми  зубами

-      повітряний  потік  холодний, вузький,  спрямований  вниз,  довгий.

Підготовчі вправи

І. Для язика

1. «Млинець». Щоб язик став широким, треба поплескати його губами (5 разів), вимовляючи: «пя-пя-пя» (покарати «неслухняний язик»), зубами «тя-тя-тя»,  а потім потримати широкий язик у стані спокою, відкривши рот (на рахунок до 10).

2. «Лопатка» – широкий розслаблений язик покласти на нижню губу (на рахунок до 10).

3. «Трубочка» – висунути широкий язик, його край загнути догори, утримувати язик (на рахунок до 10).

4. Почергово ховати широкий язик за нижні чи верхні зуби.

ІІ. Для губ.

  1. «Покажемо свої зубки» (до 10 разів).
  2. Чергування: «Посмішка» – «Чашечка» (губами).
  3. Змикання і розмикання губ.
  4. Усміхнутися, трішки відкрити рот, покласти широкий кінчик язика на нижню губу і здувати ватку зі столу, наче довго вимовляючи звук [ф].

Завдання  № 1

                1.   Автоматизація  в  складі  СА:

                 са-са, са-са, са-са,

                 са-са-са, са-са-са, са-са-са,

                са-са, са-са-са, са-са, са-са-са.

 

                2.  Введення  складу  СА  в  слова:

                 са-са-са – сад-сад-сад

                 са-са-са – сани-сани-сани

                 са-са-са – сало-сало-сало

 

               3.  Введення  складу  СА в речення:

                У  Сані  сад.  Саня  іде  в  сад.  Саня  садила  салат.

 

Завдання  № 2

 

  1. Відтворення  складових  рядів,  ряду  слів:

          са-со-су-си               сом-сум-сам-син

          со-су-си-са               сад-сир-суп-суд

          су-са-си-со              

         2. Автоматизація  в  складах  та  словах:

          са-са-са – сад, сало,  салат,  салют,  сани

          со-со-со – сом,  сосна,  сорока,  солома,  соловей

          су-су-су – суд,  сум,  сумка,  судно,  суша

         си-си-си – син, сир, сивий, синій, силач, сигнал

         3. Повтори  речення:

         У  Сані  сом. У  сома  вуса.

         4. Скоромовка:

          В  ямі  не  спиться  вусатому  сому.

          Сому  вусатому  сумно  самому.

 

Завдання  № 3

  1.  Звук  С - автоматизація  у  відкритих  складах  та  в  середині  слів:

        са-са-са – коса,  роса,  краса,  досада

        со-со-со – кусок,   сосна,  висота

         су-су-су – посуд,  ласун,  косуля

         си-си-си – коси,  посилка, гуси

         2. Виразно  промовити  речення:

          са-са-са – у  Соні коса

          су-су-су – заплели  косу

          си-си-си – ось  стрічка  для  коси 

         3. Ігри  на  розвиток  пам’яті  та  уваги:  «Що  зайве?»

          снігур – синиця – собака – соловей

          виделка – ложка – стіл – чашка

          стіл – ліжко – тарілка – шафа 

          4. Гра  «Порахуй  до  5»:

          Одна  сова,  дві  сови…

          5. Розвиток  дрібної моторики –обвести  за трафаретом та  заштрихувати  геометричні  фігури.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень