Приклади модифікацій та адаптацій
Адаптація/модифікація навчальних стратегій
• використання збільшених зображень;
• спрощення інструкції до завдання відповідно до лексики учня;
• індивідуалізація навчальних матеріалів;
• додаткова візуалізація усних завдань;
• cкорочення обсягу завдань зі збереженням рівня складності;
• спрощення змісту завдання.
Приклади застосування
• зміна послідовності навичок, що формуються, й тем, що досліджуються, у межах однієї дисципліни та досліджуваних тем;
• адаптація методики викладання (використання «нетрадиційних» методик, комп’ютерних технологій, більшої кількості тестових завдань, відеомоделювання навичок);
• зміна темпу навчання;
• зміна завдання, що виконується, на одному й тому ж матеріалі; • зміна вимог до оформлення завдання.
Адаптація/модифікація вказівок вчителя
• дублювання вказівок жестами;
• індивідуальне повторення учневі фронтальних інструкцій;
• використання письмових вказівок замість усних;
• використання візуальних підказок (у вигляді малюнків або піктограм) до виконання завдань.
Адаптація/модифікація відповідей учня
• розв’язання тестів замість усних відповідей;
• підбір слів до малюнків у тексті (замість переказу);
• можливість вказувати на написані правильні відповіді, а не відповідати усно;
• створення комп’ютерної презентації з теми (замість участі в усному опитуванні).