A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Рекомендаціїї щодо визначення рівня підтримки у дітей з ООП

Дата: 06.01.2022 09:08
Кількість переглядів: 49

МОН та Інститут спеціальної педагогіки та психології ім. М. Ярмаченка розробили для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів і педпрацівників шкіл методичні рекомендації щодо того, як визначати освітні труднощі та рівні підтримки учнів в освітньому процесі.

Відповідний лист МОН № 1/23101-21 від 29 грудня 2021 року опублікований на сайті міністерства.

До листа додані безпосередньо рекомендації – окремо для закладів загальної середньої освіти та для інклюзивно-ресурсних центрів.

Зокрема, в документі для шкіл міститься алгоритм визначення категорій (типологій) освітніх труднощів у учнів з ООП та порядок забезпечення їх підтримки в закладі, а також маркери та опитувальники. Ця методологія є обов’язковою для застосування у школах. Вона ґрунтується на індивідуальному підході, партнерській взаємодії з батьками (законними представниками) дитини, об’єктивності та конфіденційності.

Підставою для визначення рівня підтримки учня може бути:

– наявність фізичних, інтелектуальних, функціональних або соціоадаптаційних труднощів у навчанні (маркери для їх визначення містяться в додатку);

– звернення батьків/представників дитини;

– звернення учня/учениці віком від 16 до 18 років.

За наявності одного і більше маркерів наказом директора школи створюється команда психолого-педагогічного супроводу, яка протягом 10 робочих днів вивчає компетенції дитини в процесі навчання. При цьому використовуються опитувальники та інші діагностичні методи.

«Вивчення передбачає аналіз здатності особи навчатися, її поведінку в різноманітних ситуаціях, спостереження за психоемоційним станом особи та проявами девіантної поведінки», – йдеться у документі.

Якщо дитина має незначні освітні або поведінкові труднощі, приймається рішення про надання їй додаткової підтримки за допомогою ресурсів школи. Якщо ж виявлені суттєві труднощі, то батькам/представникам рекомендується звернутись до ІРЦ для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки.

Методичні рекомендації для інклюзивно-ресурсних центрів містять:

– алгоритм здійснення комплексної психолого-педагогічної оцінки;

– перелік можливих особливостей розвитку дитини з ООП та наявних освітніх труднощів, що можуть бути їй притаманні;

– методичний інструментарій вимірювання ступеня їх прояву, визначення бар’єрів, особливих освітніх потреб і стратегії подальшої підтримки.

У документі зазначено, що якщо в учнів виникають незначні поодинокі труднощі, які можна подолати зусиллями школи, їм може надаватися підтримка першого рівня. Якщо зусиль закладу освіти буде недостатньо, батькам порекомендують звернутися до ІРЦ для визначення особливих  освітніх потреб дитини. Вже тоді визначатиметься, який рівень підтримки може надаватися такому учню. Зокрема:

– другий рівень надається учням, які мають труднощі ІІ ступеня прояву (труднощі легкого ступеня прояву);

– третій – надається учням, які мають труднощі ІІІ ступеня прояву (труднощі помірного ступеня прояву);

– четвертий – особам з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву;

– п’ятий рівень підтримки надається учням із найтяжчими ступенями прояву.

Джерело: http://osvmarker.com.ua/novini-osviti/4417/?fbclid=IwAR3V_K-zsTQkLCXXNYP8-tRyBorvRA_309pJ2RfC6YNmU3mu2lkka_Pr_5s 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень