Новини
АВА-ТЕРАПІЯ, ЯК ОДИН З КОРЕКЦІЙНИХ МЕТОДІВ
ДЛЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ З АУТИЗМОМ
Абревіатура "АВА" розшифровується як "прикладний аналіз поведінки". Терапія полягає в тому, щоб навчити дитину відсутнім навичкам, які повинні бути у неї в цьому віці, максимально наблизити її до однолітків, що типово розвиваються. Назва цієї наукової дисципліни - прикладний аналіз поведінки, Applied Behavior Analysis або скорочено ABA-терапія.
Терапія спрямована на внесення в життя дитини необхідних відсутніх навичок.
Основний її принцип досить простий: якщо малюку подобаються результати та наслідки його дій, то він з радістю їх повторюватиме. Тому у процесі занять кожне досягнення заохочується (похвалою, оцінкою, іграшкою, цукеркою), а невдача не схвалюється чи ігнорується.
Все заняття побудоване на мотивації та заохоченні, і фахівці постійно підтримують їхню актуальність для дитини.
Це не означає, що дитина завжди робить те, що їй хочеться. Фахівець шукає заохочення, за які дитина буде готова займатися без небажаної поведінки, тоді процес навчання новим навичкам проходитиме швидше.
Чому АВА-терапія ефективна саме для роботи з дітьми з аутизмом та іншими розладами психічного спектру?
- АВА бере до уваги специфічні характеристики дитини з аутизмом.
У практиці Прикладного аналізу поведінки кожен випадок індивідуальний, оскільки всі люди відрізняються один від одного – вони мають різну історію, досвід сімейного життя, навчання в школі, переваги тощо. Таким чином, будь який поведінковий план адаптується під унікальну життєву ситуацію кожної дитини.
- Робота ведеться над функціональними цілями для навчання – з допомогою ефективних методик.
- Відбувається постійний моніторинг ефективності застосовуваних методів і своєчасна корекція навчальної програми.
При регулярних заняттях та значних зусиллях педагогів, батьків та дітей АВА-терапія дає такі результати:
-Дитина краще взаємодіє з оточуючими, легше адаптується в колективі;
-у малюка з'являються здібності до навчання;
-коригуються відхилення поведінки, властиві аутистам;
-інтелект дитини розвивається відповідно до віку;
-Малюк освоює навички, необхідні йому для самостійного життя в майбутньому.
Цінність поведінкової терапії (АВА-терапії) підтверджена численними дослідженнями, які проводилися протягом 30 років.
Крім цього, завдяки даній програмі значно зменшуються прояви поведінкових відхилень.
Також доведено, що чим раніше розпочаті заняття з АВА-терапії (переважно в дошкільному віці), тим помітнішими будуть результати.