Новини
ЕТАПИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ З РАС.
Основною запорукою соціальної адаптованості людини в сучасному світі є її рівень оволодіння мовленням, а точніше, його комунікативною функцією. За раннього дитячого аутизму крім основних специфічних особливостей розвитку наявні порушення, пов’язані з можливістю користуватись мовленням.
Формування та розвиток мовлення в дітей має відбуватись поступово та послідовно: спочатку через маніпуляції з іграшкою формується тактильне сприйняття, потім зорове впізнання предмета, після чого дитина навчається співвідносити словесне визначення з конкретним предметом.
На наступному етапі слід добиватися того, щоб дитина почуте слово навчилася правильно вимовляти (відтворювати). Для цього необхідно ділити слово на склади, багаторазово повторювати початкові, останні й наголошені склади, після чого з’єднувати їх у ціле слово.
Дитину слід навчати вміння спонтанно відтворювати словесні штампи. Роботу з розвитку мовлення потрібно проводити в ігровій формі. Так, на початковому етапі формування мовлення рекомендовано використовувати ігри на звуконаслідування: можна відтворювати голоси тварин, птахів, комах, звуки транспорту тощо. Стануть у нагоді й будь-які фігурки, ляльковий театр.
На наступному етапі слід навчати дітей співвідносити предмет й слово. Для цього можна використовувати предметні тематичні картки: «Тварини», «Посуд», «Іграшки», «Їжа», «Меблі», ігри «Знайди пару», «Одягни ляльку» тощо.
Обов’язково потрібно навчати дитину ставити запитання. Для цього можна використати гру «Чарівний мішечок». Сховайте в мішечок іграшку й попросіть дитину вгадати, що в мішечку, ставлячи вам запитання:
Яка форма, колір?
Чи предмет їстівний?
На що схожий предмет?
Де використовується?
ГОЛОВНЕ
Необхідно багато розмовляти з дитиною, пояснюючи їй те, що відбувається навколо, використовувати нові слова, спонукаючи дитину до вживання їх у мовленні. Навчайте дитину використовувати альтернативні або допоміжні засоби комунікації.