A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 19.10.2022 09:55
Кількість переглядів: 23

ЕТАПИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ З РАС.

Основною запорукою соціальної адаптованості людини в сучасному світі є її рівень оволодіння мовленням, а точніше, його комунікативною функцією. За раннього дитячого аутизму крім основних специфічних особливостей розвитку наявні порушення, пов’язані з можливістю користуватись мовленням.

Формування та розвиток мовлення в дітей має відбуватись поступово та послідовно: спочатку через маніпуляції з іграшкою формується тактильне сприйняття, потім зорове впізнання предмета, після чого дитина навчається співвідносити словесне визначення з конкретним предметом.

На наступному етапі слід добиватися того, щоб дитина почуте слово навчилася правильно вимовляти (відтворювати). Для цього необхідно ділити слово на склади, багаторазово повторювати початкові, останні й наголошені склади, після чого з’єднувати їх у ціле слово.

Дитину слід навчати вміння спонтанно відтворювати словесні штампи. Роботу з розвитку мовлення потрібно проводити в ігровій формі. Так, на початковому етапі формування мовлення рекомендовано використовувати ігри на звуконаслідування: можна відтворювати голоси тварин, птахів, комах, звуки транспорту тощо. Стануть у нагоді й будь-які фігурки, ляльковий театр.

На наступному етапі слід навчати дітей співвідносити предмет й слово. Для цього можна використовувати предметні тематичні картки: «Тварини», «Посуд», «Іграшки», «Їжа», «Меблі», ігри «Знайди пару», «Одягни ляльку» тощо.

Обов’язково потрібно навчати дитину ставити запитання. Для цього можна використати гру «Чарівний мішечок». Сховайте в мішечок іграшку й попросіть дитину вгадати, що в мішечку, ставлячи вам запитання:

Яка форма, колір?

Чи предмет їстівний?

На що схожий предмет?

Де використовується?

ГОЛОВНЕ

Необхідно багато розмовляти з дитиною, пояснюючи їй те, що відбувається навколо, використовувати нові слова, спонукаючи дитину до вживання їх у мовленні. Навчайте дитину використовувати альтернативні або допоміжні засоби комунікації.

Возможно, это изображение 1 человек, ребенок и в помещении


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень