Роль пазлів у роботі з дітьми з ООП
Пазл – це розвиваюча гра-головоломка у вигляді мозаїки, яку потрібно скласти з фрагментів різної форми. Кількість фрагментів варіюється залежно від віку того, кто збирає та фізичних і психологічних особливостей. Пазл може складатися навіді з двох деталей.
Зазвичай, пазл вимагає посидючості та терпіння. Використовуючи пазл для освітніх та корекційних цілей в роботі з дітьми, дитина отримує можливість краще пізнати зв’язок між частиною і цілим, розвинути дрібну моторику і логічне мислення.
Але для дошколят та дітей з ООП пазли мають певні недоліки.
По-перше, гіперактивні діти, а також діти, що мають складність з концентрацією уваги і просто дошколята іноді не готові сидіти довгий час та збирати пазли (навіть якщо це частина розвиваючого або корекційного заняття). Тому цей метод викладачі не завжди використовують.
По-друге, часто пазли не мають жорсткої фіксації, тому картинка може випадково зламатися, якщо її зачепити. Дитина може втратити мотивацію і припинити відвідувати заняття.
По-третє, нерідко фрагменти пазлів губляться, і дитина не може закінчити збирати пазл, який розпочала. Це також може негативним чином вплинути на перебіг корекційного або освітнього процесу.