A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 28.12.2022 10:18
Кількість переглядів: 21

ПОРУШЕННЯ СЕНСОРНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ

Сенсорна інтеграція є несвідомим процесом, що відбувається в головному мозку (ми не замислюємося про неї, як і не замислюємося про дихання).

Сенсорна інтеграція - це здатність сприймати інформацію, що надходить від усіх наших органів чуттів (зору, слуху, дотику, нюху, рухової чутливості), виокремлювати найбільш значущу інформацію, аналізувати її і виробляти відповідну реакцію. Наприклад, сенсорна інтеграція спостерігається, коли ми відчуваємо дотик комашки, що повзає по тілу і усвідомлюємо, що відбувається і знаємо, як її можна знешкодити.

Порушення сенсорної інтеграції може проявитися досить рано. Якщо дитина пізніше своїх однолітків сіла, поповзла, взяла іграшку і т.д. - це може говорити про порушення сенсорних процесів. Якщо цей процес порушений, малюкові буде важко, наприклад, орієнтуватися в просторі, самостійно одягатися, спускатися по сходах, концентрувати увагу.

Затримка мовного розвитку - це теж проблема сенсорної інтеграції. І навіть погане запам'ятовування віршів відноситься до цієї проблеми.

ОЗНАКИ ПОРУШЕНЬ СЕНСОРНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ:

Дитина інтелектуально здорова, але «щось не так»;

Погано запам'ятовує елементарні або прості послідовні дії;

Занадто високий або низький рівень активності (гіперактивність, гіпоактивність);

Не може дивитися в очі;

Надчутлива до звуків, до світла;

Відмічаються труднощі в концентрації уваги, імпульсивність;

Затримка в розвитку мови;

Не може «висидіти» урок чи заняття ;

Труднощі в навчанні письма і читання, перевертає букви, цифри дзеркально;

Труднощі з вислуховування рекомендацій;

Рухова незграбність (часто в руках ламає олівець, падає із стільця).

У дитини з сенсорними порушеннями нерви і м'язи працюють добре, проте, мозок не в змозі зібрати з шматочків цілісну картинку.

ЗАНЯТТЯ ПОВИННІ ВКЛЮЧАТИ ВПРАВИ НА ВСІ ОСНОВНІ ВИДИ СПРИЙНЯТТЯ:

✅ тактильне (стимуляція кистей рук, стоп, ротової порожнини, поверхні тіла);

✅ зорове (вправи в затемненій кімнаті, стимуляція зору за допомогою яскравих предметів);

✅ нюхові (стимуляція різкими і слабкими подразниками залежно від виду порушення чутливості: гіпо- або гіперчутливості);

✅ вестибулярне (заняття на спеціальних пристроях, повороти, перекиди, стрибки на пружній поверхні);

✅ смакове (презентація смакових подразників);

✅ пропріорецепція (стимуляція глибокого м'язово-суглобового відчуття).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень