A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Додаткові корекційно-розвиткові заняття

Дата: 23.10.2024 10:21
Кількість переглядів: 145

Фото без опису    Одним із засобів корекції розвитку особистості учня, що ґрунтується на   мистецтві   та образотворчій діяльності, є арт-терапія. Застосування цього виду   послуг позитивно впливає не лише на розвиток особистості дитини, але й на її   творчу самореалізацію. Перевагами застосування занять з арт-терапії є:

 -арт-терапія є засобом переважно невербального спілкування, що дає змогу   охопити всіх дітей з ООП. Найбільше вона підходить дітям, які мають мовленнєві   порушення;

 -здебільшого арт-терапія викликає позитивні емоції, сприяє розвитку дитячої ініціативи; розкриттю можливостей дитини;

-є засобом самовираження. Через засоби мистецтва (малюнок або інший вид творчої діяльності) дитина може продемонструвати як позитивні емоції, так і поділитись своїми переживаннями. Залежно від виду художньо-творчої діяльності виділяють такі напрями арт-терапії: ізотерапія, драмотерапія, музикотерапія, казкотерапія тощо.

  Ізотерапія. Застосування засобів образотворчого мистецтва з метою розвитку особисті дитини. Для ізотерапії підходять усі види художніх матеріалів: малюнок, колаж, аплікація, ліплення, скульптура, готові твори художнього мистецтва

  Драмотерапія.Театральні постановки різної тематики позитивно впливають на пам’ять, волю, уяву, почуття, увагу та мислення. У спектаклі можуть обіграватися ситуації з життя учасника групи, його взаємини та конфлікти.

  Музикотерапія. Розвиток дитини за допомогою музики. Включає такі напрями: вокалотерапія (співи), музикотерапія в рухах (танці, хореотерапія, музично-ритмічні ігри), інструментальна (гра на музичних інструментах) тощо.

  Лялькотерапія.  Заснована на процесах ідентифікації дитини з улюбленим героєм казки чи з улюбленою іграшкою. Ляльку використовують як проміжний об’єкт взаємодії дитини та дорослого. Дитина, пізнаючи реальний світ, його соціальні зв’язки і стосунки, активно проектує досвід у специфічну ігрову ситуацію.

 Кольоротерапія. Спосіб впливу на психоемоційний стан дитини за допомогою певних кольорів. Наприклад: червоний – може викликати збудження і, навпаки, роздратування. Також цей колір позитивно впливає на м’язи і суглоби (йому властивий зігрівальний ефект). Поєднання червоного і білого кольорів використовується для корекції слабкого зору. Помаранчевий – допомагає пережити депресії та негаразди. Жовтий – сприяє поліпшенню інтелектуальної діяльності. Зелений – відповідає за емоційну рівновагу. Поєднання білого і зеленого кольорів використовують для корекції зору і зняття загальної втоми. Блакитний – заспокоює, налаштовує організм на відпочинок. Синій – впливає на кісткову систему і зір тощо.

  Казкотерапія. Вплив на дитину через казку. Процес казкотерапії дає змогу дитині усвідомити і проаналізувати свої проблеми, побачити шляхи їх вирішення. На прикладі позитивних персонажів казки дитина вчиться бути хорошою, а негативні герої казок викликають негативну реакцію. Казкотерапія добре долає у дітей високий рівень тривожності, різноманітні страхи, агресивність, сприяє адаптації у дитячому колективі. До прийомів роботи з казкою належать: аналіз казок; розповідання казок; переписування казок; постановка казок за допомогою ляльок; малювання за мотивами казки; програвання епізодів казки; складання казок

  Танцетерапія. Реалізується через різні види танцю для вираження почуттів, емоцій, думок; позбавлення м’язового напруження, розвитку соціальних навичок

  Фототерапія. Здійснюється через серію авторських фотографій, які потім аналізуються. Основним змістом фототерапії є створення та/або сприйняття фотографічних образів, що доповнюється їх обговоренням і творчою діяльністю (малювання, колаж, інсталяція готових знімків, виготовлення з фотографій і подальша гра з ними, сценічна вистава тощо

  Піскотерапія. Спосіб розвитку дитини шляхом використання піску. Дитина виражає на піску те, що спонтанно виникає впродовж заняття. У процесі роботи вона може змішувати пісок з водою, якщо їй необхідно сформувати горби, створити різні вологі ландшафти, гори тощо. Під час занять використовуються мініатюрні фігури: людей (різних статей), тварин, дерев, будівель, автомобілів та багато інших для того, щоб дати дитині стимул створювати власний світ. За допомогою пісочної терапії вирішуються внутрішні проблеми, успішно корегуються дитяча агресія і тривожність, знімаються емоційне напруження, невпевненість і страх 

  Ігротерапія. Вплив на розвиток особистості дитини за допомогою гри. Існує недирективний і директивний підхід до ігротерапії. Цілі недирективної ігротерапії передбачають: можливість для дитини виявити свої переживання та почуття, навіть приховані (агресію, страх, образу тощо); самостійно вирішити свої внутрішні конфлікти і проблеми через розрядку, яку дає гра; створити атмосферу, яка відображає всі почуття дитини, де вона зможе взяти відповідальність за свої вчинки. Мета директивної ігротерапії – сформувати у дитини форми поведінки, які є соціально схвалюваними, навчити дитину бажаних навичок існування у соціумі через ідентифікацію з різними персонажами гри . Крім того, для корекції розвитку також використовується:

Психогімнастика – заняття, які включають вправи, етюди, ігри, спрямовані на формування у дітей різних психічних функцій (уваги, пам’яті, моторики), на навчання елементів саморозслаблення та розвиток уміння виражати різноманітні емоційні стани. Для вправ використовуються шаблони – піктограми, які представляють собою набір карток із зображенням різних емоцій, а також ігри і вправи з пантомімікою – ігри та вправи, які складаються з жестів, міміки і певних поз. Як правило, психогімнастика використовується, якщо у дітей є порушення психомоторики; розлади емоційної сфери; дитячі страхи; труднощі характеру і поведінки.

Працетерапія – це цілеспрямоване створення продукту праці або виконання робочого завдання через трудові рухи. До працетерапії може бути віднесена робота у саду, теплиці або у столярній майстерні, прибирання приміщень, плетіння, ліплення, робота з текстилем або фарбами. Водночас надзвичайно важливим під час занять є професійне орієнтування учнів з ООП, починаючи з початкової школи, з урахуванням особливостей розвитку дітей.

Ерготерапія – послуга, спрямована на відновлення і підтримку необхідних для повсякденного життя побутових навичок і дій, а також надання допомоги дитині для досягнення нею максимальної самостійності, адаптації середовища. Ерготерапевт у разі потреби може зробити вимірювання та проби для адаптації візка, ходунців, паличок, сидінь, дати рекомендації щодо виготовлення і встановлення пандуса чи підйомника, адаптації шкільного автобуса тощо.

Ароматерапія – послуга, що базується на впливі запахів на психічний і фізичний стан дитини. Спеціально підібрані запахи впливають як на настрій, так і на фізичний стан: заспокоюють; поліпшують пам’ять, увагу; підвищують працездатність; полегшують дихання, головний біль тощо.

Монтессорі-терапія – послуга, заснована на принципах Марії Монтессорі. Її суть – це вільна робота дитини у спеціально підготовленому середовищі, що забезпечує її потреби в цей момент згідно із «сенситивним періодом». «Сенситивні періоди» є відрізками часу від 0 до 6 років, в яких дитина характеризується специфічною чутливістю до певних впливів, видів діяльності, що переважають над іншими. Зокрема, це періоди інтенсивного моторного, сенсорного, мовленнєвого, соціального розвитку.

Отже, додаткові освітні послуги – це комплексна система заходів супроводження учня з ООП у процесі інклюзивного навчання, спрямованих на корекцію порушень через розвиток особистості, її пізнавальної діяльності, емоційної сфери і мовлення. Ефективність надання послуг залежить від єдності вимог учителів, фахівців і батьків учня з ООП. 

 

                                                       


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень