A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 11.01.2023 10:24
Кількість переглядів: 51

ПІДГОТОВКА ДО ПИСЬМА ДІТЕЙ З ДЦП

Підготовка руки до письма має проходити поетапно : потрібно навчити дитину проводити лінії, виконувати штрихування, копіювати малюнки, малювати і писати в клітинку та лінійку.

Підготовчі вправи з олівцем: дорослий сідає праворуч від дитини, показує, як потрібно правильно тримати олівець (встановити руку в потрібному положенні, вкласти олівець в руку дитини та допомогти їй утримати). Потім дитина виконує те саме самостійно, дорослий поправляє руку і пальці; потім ця поза пальців відтворюється без олівця.

На поверхню столу натягується резинка. Дитина, згинаючи пальці, намагається відтягнути її олівцем. Іноді складнощі у рухах руки викликані підвищенням тонусу в згинальних групах м’язів кисті. У такому разі роботу для розвитку рухів пальців слід розпочинати після розслаблення руки. Дорослий плавними рухами трусить руку дитини, починаючи від плеча.

Дитина вчиться ставити на папері крапки на різній відстані, вертикальні, горизонтальні, косі лінії. Потім овали, кола, півкола контрастних розмірів, можна малювати «равликом»: почати з великого витка; не відриваючи олівця, креслити дедалі менше витків і закінчити крапкою. Дитина повинна усвідомити, що лінії кресляться рухами пальців зверху донизу (до себе), знизу вгору (від себе); ламані лінії, півкола, зигзаги – рухи пальців, кисті,

передпліччя.

Для розвитку координації рухів доцільно малювати квадрати один в одному від більшого до крапки, кола один в іншому, квітки з пелюстками, прапорці, будинки. Малюнки мають бути невеликими, так щоб елементи їх вимальовувалися рухами пальців. Штрихування – це проведення паралельних ліній, що не виходять за контур фігур. Штрихування малюнків горизонтальними, вертикальними і похилими лініями можна виконувати в різних напрямках: праворуч наліво і зліва направо, зверху вниз і знизу вгору. Копіювання малюнків розвиває у малюка корисні графічні навички, довільну

увагу та зорове сприйняття. Починати потрібно копіювати з простих фігур та малюнків, а потім переходити до складніших. Не все вийде у дитини одразу. Допоможіть дитині: намалюйте пунктирні лінії для того, щоб вона копіювала картинку, орієнтуючись на них. Одне з корисних завдань – домальовування другої половини малюнка. Перед вступом до школи дитина повинна впевнено орієнтуватися на аркуші паперу у клітку. У цьому йому допоможуть вправи на малювання візерунків та змальовування фігурок за клітинами, графічні диктанти. Одним із показників готовності дитини до

оволодіння навичкою письма та розвитку дрібної моторики та координації рухів руки. На початковому етапі запропонуйте дитині малювати і писати на широких лінійках, а потім можна перейти до прописування більш вузьких. Слідкуйте за тим, щоб дитина не виходила за межі рядків. Коса розлинівка листа допоможе малюкові навчитися писати з правильним нахилом. Ці завдання розвивають зорове сприйняття, довільну увагу, просторове мислення, а також дрібну моторику та координацію рухів руки дитини.

Возможно, это изображение 2 человека, ребенок, люди сидят и в помещении


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень