Новини
Математичний розвиток дітей шкільного віку здійснюється як в результаті придбання дитиною знань у повсякденному житті (перш за все в результаті спілкування з дорослими), так і шляхом цілеспрямованого навчання на заняттях з формування елементарних математичних знань.
У процесі навчання в дітей розвивається здатність точніше й повніше сприймати навколишній світ, виділяти ознаки предметів і явищ, розкривати їхні зв'язки, помічати властивості, інтерпретувати спостережуване; формуються розумові дії, прийоми розумової діяльності, створюються внутрішні умови для переходу до нових форм пам'яті, мислення і уяви.
Відомо, що математика - це потужний фактор інтелектуального розвитку дитини, формування її пізнавальних і творчих здібностей. Від ефективності математичного розвитку дитини в дошкільному віці залежить успішність навчання математиці в початковій школі.
У сучасних навчальних програмах початкової школи важливе значення надається логічної складової.
Розвиток логічного мислення дитини має на увазі формування логічних прийомів розумової діяльності, а також вміння розуміти і простежувати причинно-наслідкові зв'язки явищ і вміння вибудовувати найпростіші висновки на основі причинно-наслідкового зв'язку.
Багато батьків вважають, що головне при підготовці до школи - це ознайомити дитину з цифрами і навчити їх писати, рахувати, складати і віднімати (на ділі це зазвичай виливається в спробу вивчити напам'ять результати додавання і віднімання в межах 10).
Однак при навчанні математики ці вміння дуже недовго виручають дитину на уроках математики. Запас завчених знань закінчується дуже швидко (через місяць-два), і несформованість власного вміння продуктивно мислити (тобто самостійно виконувати зазначені вище розумові дії на математичному утриманні) дуже швидко призводить до появи "проблем з математикою".
У той же час дитина з розвиненим логічним мисленням завжди має більше шансів бути успішною в математиці, навіть якщо вона не була заздалегідь навчена елементам шкільної програми (рахунку, обчислень і т.п.).
Шкільна програма побудована таким чином, що вже на перших уроках дитина повинна використовувати вміння порівнювати, класифікувати, аналізувати і узагальнювати результати своєї діяльності.