Новини
ПРОЯВИ ТРИВОЖНОСТІ У ДІТЕЙ З РАС
Тривожність не є визначальною ознакою розладів аутистичного спектра. Проте в багатьох дітей з РАС спостерігається тривожність.
Тривожність можуть спричинити різні джерела:
нездатність виявити себе;
труднощі з обробкою сенсорної інформації;
джерела сенсорної стимуляції, що лякають;
надзвичайна потреба передбачуваності, труднощі під час змін і переходів;
труднощі з розумінням соціальних очікувань;
страх ситуацій, які дитина не розуміє.ю
В освітньому середовищі можна робити необхідні адаптації, аби зменшити тривожні ситуації, а також створювати різноманітні ситуації, щоб допомогти учневі взяти під контроль свою тривожність і впоратися з важкою ситуацією.
Це можуть бути:
попередження про майбутні зміни чи переходи;
надання дітям планів роботи на день і на тиждень, щоб вони могли пристосуватися до них;
застосування соціальних історій, для того щоб дитина могла використати приклади способів заспокоєння чи способів вирішення ситуацій;
надання фактичної інформації про страшні чи тривожні ситуації (наприклад, що робити, якщо ти загубився?);
створення в класі тихого куточка для перепочинку і релаксації.
Джерело: «Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі» Колупаєва А; Таранченко О.