Новини
КОРЕКЦІЯ ТЯЖКИХ ПОРУШЕНЬ МОВЛЕННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ПАЛЬЧИКОВОЇ ГІМНАСТИКИ
Пальчикова гімнастика – це інсценування віршів чи якихось історій за допомогою пальців.Різні пальчикові гімнастики допомагають розвивати чутливість нервових закінчень на подушечках пальців рук, що з одного боку готує руку до письма,а з іншого – стимулює мовленнєвий центр головного мозку. Розминка, погладжування і рух пальчиків впливають на розумовий і мовленнєвий розвиток дитини.
Учені прийшли до висновку, що формування усного мовлення починається тоді, коли рух пальців досягає достатньої точності. Так на основі обстеження великої кількості дітей була виявлена така закономірність: якщо розвиток руху пальців відповідає віку, то і мовний розвиток знаходиться в межах норми. Якщо ж розвиток рухів пальців відстає, то затримується і мовний розвиток.
Для тренування пальців, розвитку п’ясті корисні такі вправи: нанизування намистинок, кульок на нитку; розбирання крупинок; шнурування, зав’язування бантиків; застібання ґудзиків; вирізування ножицями; ліплення з пластиліну; малювання та штрихування олівцями
1.Пальчики вітаються
· Однією рукою: кінчиком великого пальця правої руки почергово торкатися кожного пальця цієї ж руки.
· Те саме робимо лівою рукою.
· Двома руками: тримаючи долоні вертикально одну навпроти одної, почергово (починаючи з мізинців і закінчуючи великими пальцями) з’єднувати й розводити пальці, промовляючи слова «Добрий день, пальчику!».
2. Стиснемо – розтиснемо
Ритмічно стискати пальці в кулак і розтискати.
3. Молоточок
Указівним пальцем однієї руки стукати по долоні другої руки.
4. Гра – інсценівка «Їжачок»
Їжачок – хитрячок ( «їжачок» – з’єднати долоні разом із пальцями вгору) –
Голочки гостренькі (великі пальці – на себе, решту перекреслити й поворушити ними).
Ось грибки під дубком («дерево»),
Він збира маленькі («гриби»).
5. Гра – інсценівка « Коники»
На гладенькому столі («коник» - чотирма пальцями (крім великого), стукати на столі),
Пальчики стукочуть (стукати голосніше),
То не пальчики, ні-ні –
Коники цокочуть( стукати ритмічно, цокаючи язиком).
Цок-цок-цок, цок-цок-цок,
За місток («місток»- поставити руки «паличкою» одна на одну),
За млинок («млинок» - крутити кулачками один над одним).
Цок-цок-цок, цок-цок-цок («коник»),
В чисте поле за лісок («дерево»),
Цок-цок-цок, цок-цок-цок («коник»),
Потім знов у дитсадок («дах» над головою).
6. Гра – інсценівка «Квіточки»
На галявині зростають
Квіточки маленькі («квіточка» - долоні разом, пальці розставити, крім мізинців і великих, мізинці і великі торкаються один одного),
Є рожеві, є червоні,
Жовті та біленькі,
Корінцями із землі («коріння» - як «дерево»,але руки опустити донизу)
П’ють вони водичку,
А нап’ються – підростуть («квітка», при цьому стають навшпиньки),
Стануть іще вищі.
7. Гра – інсценівка «Пальці лягають спати»
( Почергове згинання пальців, потім їх одночасне випрямлення у супроводі вірша)
Цей пальчик хоче спати,
Цей – у ліжечко лягати,
Цей пальчик позіхнув,
Цей пальчик вже заснув.
Тихіше, пальчику, не шуми,
Братиків не розбуди.
Встали пальчики, ура!
У садочок йти пора.