A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Пісочна терапія в корекційно-освітній роботі логопеда

Дата: 25.10.2021 11:31
Кількість переглядів: 655

Фото без описуВитоки пісочної терапії лежать в основі діагностичної та терапевтичної методики, детально розробленою дитячим психіатром Лондонського інституту дитячої психології Маргарет Лоуенфелда. Вона вперше описала використання пісочниці з набором фігурок в процесі недирективной ігрової терапії. Автором методу «Терапія піском», що виник в середині ХХ століття, вважається швейцарський юнгіанскій аналітик Дора Калф. Пізніше вітчизняні психологи Т. Грабенко і Т. Зінкевич-Євстигнєєва запропонували систему пісочних ігор, назвавши їх корекційно-розвиваючими. Автори науково довели, що ігри з піском розвивають психічні і мовні функції.

Основним завдання психотерапевтичної пісочниці є:

  • Сприяти мотиваційної готовності дітей сприймати дидактичну задачу;
  • Формувати у дітей психологічну базу мовлення (увага, сприйняття, пам'ять), когнітивні процеси;
  • Розвивати дрібну моторику рук;
  • Збагачувати і активізувати словник рідної мови;
  • Формувати лексико-граматичні категорії;
  • Автоматизувати корегуючі звуки;
  • Формувати у дітей бажання і вміння колекціонувати, класифікувати і комплектувати іграшковий матеріал для спільних ігор в пісочниці;
  • Вчити дітей різним видам комунікації в спільних іграх і вправах в пісочниці.

Перевагою методу «Пісочна терапія» (sand-play) є реалізація доступності і наочності процесу навчання і виховання дошкільнят з мовними порушеннями:

  • Пісок - природний матеріал, що володіє власною енергетикою,
  • Пісок здатний «заземлити» негативну енергію, що важливо в роботі з «особливими» дітьми,
  • Пісок - загадковий матеріал, що володіє здатністю зачаровувати дитину своєю піддатливістю, здатністю приймати бажану форму, бути сухим, легким або вологим, щільним і пластичним.
  • Найдрібніші частинки піску активізують чутливі нервові закінчення на кінчиках пальців і долонях, тим самим стимулюють сусідні мовні зони в корі головного мозку.
  • Занурення обох рук в пісок, а не однієї провідної, як при роботі олівцем у зошиті, знімає м'язове, психоемоційне напруження дитини і природно розвиває моторику рук.
  • Для дошкільнят - це перш за все гра, яка приносить величезне задоволення від навчання.

Передбачуємо наступний результат:

  1. У дітей інтенсивно розвинуться вищі психічні функції (увага, сприйняття, пам'ять, мислення, уява), когнітивні процеси, а також мовлення.
  2. Сформубться навички спілкування.
  3. Розвинеться «тактильна» чутливість, як основа «ручного інтелекту».
  4. Розшириться словник рідної мови (способом моделювання ситуації - створення своєрідної демоверсії).
  5. Діти навчаться вільно використовують граматичними категоріями.
  6. Автоматизуються звуки, що корегуються.
  7. Для дітей створиться нова можливість для отримання знань.
  8. Збільшиться бажання дітей пізнавати нове, експериментувати, повторювати позитивний емоційний досвід.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень