Що таке запуск мовлення?
«Запуск мовлення» – це коли дитина почне повторювати прості слова та фрази за дорослими, адже саме через імітацію запускається і розвивається мовлення у людини. Поки дитина не буде повторювати за мамою, татом прості звуки, лепетні слова, на жаль, мовлення буде відсутнє, або не буде розвиватися. Дитина буде ніби стояти на місці у своєму мовному розвитку.
Гра «Лис за кущем»
На матеріалі гри можна відпрацьовувати слова «Кущ», «Лис», «Немає», «Тут».
Хід гри: дитині пропонується поглянути на картинку, та відповісти на запитання «Що це?» (кущ). Картинка відкривається, дитину запитують, «Хто за кущем?» (лис). Пропонуємо закрити картинку, та запитуємо: «Є лис?» (немає). «Що на малюнку?» (кущ). Пропонуємо відкрити картинку, запитуємо «Хто на картинці? (лис), «А за кущем хто?» (теж лис). Пропонуємо знову закрити картинку, запитуємо «Є лис?» (немає).
Гра «Голодний крокодил»
На матеріалі гри можна відпрацьовувати слова «Ам», «Бам».
Хід гри: перед дитиною розкладають три великі картки картки із зображенням крокодила і дають поролоновий кубик. Поглянь, вони кусаються «АМ-АМ». Як кусаються крокодили? («АМ) Давай налякаємо крокодилів, щоб вони більше не кусались. Повторюй за мною, кажи «БАМ», та кидай кубик, ой попали!
Гра «Загубились мишенята»
На матеріалі гри можна відпрацьовувати слова «Мишка», «Ура», «Тягну».
Хід гри: Показуємо дитині три картки із зображенням мишенят, до яких прив’язані стрічки. Пропонуємо дитині знайти мишенят, та потягнути за стрічку.
-Тягни за хвостик! Що ти робиш? (я тягну).
- Ура, ти знайшов! Кого ти знашов? (мишку).
Тепер тягне дорослий. Дитина вимовляє: - Тягни!
Гра «М’яч»
На матеріалі гри можна відпрацьовувати вимову «на», «лови», «коти».
Хід гри: дорослий дає дитині м’яч та вимовляє: «На!». Маша зловила м’яч, молодець! Тепер дай м’яч мені! Дитина вимовляє «На!», дорослий ловить м’яч. Дорослий знову дає дитині м’яч та вимовляє: «Маша, лови!». Маша зловила м’яч, молодець! Тепер дай м’яч мені! Дитина вимовляє «Лови!». Дорослий дитині котить м’яч та вимовляє: «Коти!». Маша зловила м’яч, молодець! Тепер коти м’яч мені! Дитина вимовляє «Коти!», дорослий ловить м’яч. Гра триває до тих пір, доки в дитини є інтерес, доки дитині цікаво.
Отже, заняття із «запуску мовлення» – є першим етапом при роботі з дитинкою із ЗМР (затримкою мовного розвитку). Деяким дітям достатньо лише цього першого поштовху, щоб рівень розвитку їхнього мовлення наздогнав однолітків. Деякі діти після «запуску мовлення» потребують подальших занять з логопедом, по розвитку фразового мовлення, розвитку розуміння мовлення, розвитку складової структури слова, а також розвитку граматичної структури мовлення.
Джерело: https://logopedia.in.ua/zapusk-movlennya-u-dytyny-iz...