A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Що таке запуск мовлення?

Дата: 15.09.2023 11:37
Кількість переглядів: 156

«Запуск мовлення» – це коли дитина почне повторювати прості слова та фрази за дорослими, адже саме через імітацію запускається і розвивається мовлення у людини. Поки дитина не буде повторювати за мамою, татом прості звуки, лепетні слова, на жаль, мовлення буде відсутнє, або не буде розвиватися. Дитина буде ніби стояти на місці у своєму мовному розвитку.

🔸Гра «Лис за кущем»🦊

На матеріалі гри можна відпрацьовувати слова «Кущ», «Лис», «Немає», «Тут».

Хід гри: дитині пропонується поглянути на картинку, та відповісти на запитання «Що це?» (кущ). Картинка відкривається, дитину запитують, «Хто за кущем?» (лис). Пропонуємо закрити картинку, та запитуємо: «Є лис?» (немає). «Що на малюнку?» (кущ). Пропонуємо відкрити картинку, запитуємо «Хто на картинці? (лис), «А за кущем хто?» (теж лис). Пропонуємо знову закрити картинку, запитуємо «Є лис?» (немає).

🔸Гра «Голодний крокодил»🐊

На матеріалі гри можна відпрацьовувати слова «Ам», «Бам».

Хід гри: перед дитиною розкладають три великі картки картки із зображенням крокодила і дають поролоновий кубик. Поглянь, вони кусаються «АМ-АМ». Як кусаються крокодили? («АМ) Давай налякаємо крокодилів, щоб вони більше не кусались. Повторюй за мною, кажи «БАМ», та кидай кубик, ой попали!

🔸Гра «Загубились мишенята»🐭

На матеріалі гри можна відпрацьовувати слова «Мишка», «Ура», «Тягну».

Хід гри: Показуємо дитині три картки із зображенням мишенят, до яких прив’язані стрічки. Пропонуємо дитині знайти мишенят, та потягнути за стрічку.

-Тягни за хвостик! Що ти робиш? (я тягну).

- Ура, ти знайшов! Кого ти знашов? (мишку).

Тепер тягне дорослий. Дитина вимовляє: - Тягни!

🔸Гра «М’яч»⚽️

На матеріалі гри можна відпрацьовувати вимову «на», «лови», «коти».

Хід гри: дорослий дає дитині м’яч та вимовляє: «На!». Маша зловила м’яч, молодець! Тепер дай м’яч мені! Дитина вимовляє «На!», дорослий ловить м’яч. Дорослий знову дає дитині м’яч та вимовляє: «Маша, лови!». Маша зловила м’яч, молодець! Тепер дай м’яч мені! Дитина вимовляє «Лови!». Дорослий дитині котить м’яч та вимовляє: «Коти!». Маша зловила м’яч, молодець! Тепер коти м’яч мені! Дитина вимовляє «Коти!», дорослий ловить м’яч. Гра триває до тих пір, доки в дитини є інтерес, доки дитині цікаво.

Отже, заняття із «запуску мовлення» – є першим етапом при роботі з дитинкою із ЗМР (затримкою мовного розвитку). Деяким дітям достатньо лише цього першого поштовху, щоб рівень розвитку їхнього мовлення наздогнав однолітків. Деякі діти після «запуску мовлення» потребують подальших занять з логопедом, по розвитку фразового мовлення, розвитку розуміння мовлення, розвитку складової структури слова, а також розвитку граматичної структури мовлення.

Джерело: https://logopedia.in.ua/zapusk-movlennya-u-dytyny-iz...


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень