Співпраця логопеда з батьками
Дата: 14.08.2020 11:41
Кількість переглядів: 198
Роботу з сім’ями логопед має будувати на наступних принципах:
- партнерство з батьками – логопед розглядає батьків не як об’єкт свого впливу, а як рівноправних партнерів у логопедичній роботі з дитиною. Завдяки цьому принципу долається дистанція і недовіра, яка часто виникає у батьків до фахівців, і навпаки – вони прагнуть підтримки, допомоги логопеда, прислуховуються до нього, виконують його поради;
- комплексний підхід до організації корекційно-педагогічного процесу - у роботі з сім’ями беруть участь різні фахівці ІРЦ: педагог-дефектолог, логопед, психолог. Саме комплексний підхід забезпечує подолання різних проблем, що виникають у сім’ях, і дозволяє надати дитині та її батькам різнобічну допомогу;
- єдність діагностики і корекції – логопед обстежує дитину, уточнює мовленнєвий діагноз, проводить корекційну роботу з виправлення вад мовлення, яка є складовою індивідуальної програми розвитку дитини;
- позитивна характеристика дитини – слід передусім концентрувати увагу батьків на позитивних, збережених якостях їхньої дитини, перспективних можливостях її розвитку, лише після цього говорити про вади і труднощі. Це допомагає підтримати віру батьків у розвиток дитини, спонукає їх організовувати навчання і виховання, ігрову діяльність, формувати адекватні стосунки з дитиною;
- урахування стану, думки, досвіду батьків – логопед при доборі змісту, форм і методів роботи з сім’ями враховує: здоров’я батьків, їхній психологічний стан; їхню енергію, моральні установки, досвід, ставлення до проблем дитини; сімейні стосунки; уміння членів сім’ї розв’язувати проблеми; соціальні зв’язки; приналежність до певного соціального класу.
- повага до особистості батька і матері - у стосунках з батьками має домінувати повага, урахування їхніх турбот. Це виявляється у формах звернення до батьків, у висловлюванні прохань і порад, у довірливому тоні розмови, у неприпустимості настанов і дорікань на адресу батьків, у збереженні відомих логопеду сімейних таємниць.
Диференційована робота з батьками буде ефективною за умови урахування таких показників: склад сім’ї; соціальний статус сім’ї; культурний та освітній рівень батьків; положення дитини у сім’ї; стосунки батьків з фахівцями; педагогічна компетентність батьків у вихованні дитини з вадами психофізичного розвитку; готовність співпрацювати із спеціалістами ІРЦ та навчального закладу і безпосередня практична участь у процесі корекційної роботи.