Освітні послуги для дітей з ООП
Додаткові освітні послуги -це комплекс заходів із системного психолого- педагогічного супроводу дітей з ООП у процесі навчання і виховання. Такі послуги передбачають як психолого-педагогічний вплив на конкретні особливості розвитку (наприклад, робота над вимовою або покращенням руху), так і вплив на особистість дитини загалом з метою отримання успішного результату її навчання і розвитку, а також подальшої інтеграції у суспільство.
Додаткові освітні послуги надаються на підставі висновку ІРЦ шляхом проведення (надання) психолого-педагогічних, корекційно- розвиткових занять (послуг), а також використання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку в освітньому процесі.
Сутність поняття «додаткові освітні послуги»
Психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові заняття (послуги) – це діяльність, спрямована на поліпшення процесів розвитку і соціалізації дитини з ООП, що здійснюється педагогічними працівниками закладів освіти, ІРЦ або іншими фахівцями з метою максимально можливого розвитку її особистості та подальшої інтеграції в суспільство. Водночас фахівець, який проводить (надає) психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові заняття (послуги), обов’язково має стати учасником КППС: разом з іншими учасниками закладу освіти брати участь у моніторингу стану виконання ІПР учня, з яким проводить заняття; надавати консультаційну допомогу його батькам та іншим учасникам КППС; готувати висновок за результатами проведення психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових занять із зазначенням динаміки розвитку дитини не рідше одного разу на квартал.
Додаткові освітні послуги спрямовані на вирішення специфічних завдань залежно від ООП учнів, серед яких: -розвиток зорового або слухового сприймання;
-оціально-комунікативний розвиток;
-формування навичок просторового, соціально-побутового орієнтування тощо;
-розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей через взаємодію з навколишнім природним середовищем з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності і творчості;
-формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з ООП до навчання у закладі освіти;
-створення умов для інтеграції дітей з ООП, розвиток їхньої самостійності і життєво важливих компетенцій.