A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 06.05.2020 11:54
Кількість переглядів: 238

Питання відповідь. Як реагувати на повторювані запитання дитини з аутизмом?
Можливі причини повторюваних питань і стратегії для зміни поведінки

Фото без опису

Майже всі діти з нейротипічним розвитком проходять стадії «чомучок», коли вони задають практично нескінченні питання. Те ж саме відбувається з дітьми з аутизмом або синдромом Аспергера, однак такі діти часом ставлять одне і те ж питання знову, знову і знову, що може виводити з себе батьків і інших людей, з якими вони спілкуються. Подібна проблема може зустрічатися і у дорослих людей з аутизмом.

Причини повторюваних питань можуть бути різними, і тому наша реакція на ці питання теж повинна бути різною в залежності від причини. За повторюваним питанням можуть стояти певні емоції, особливості навколишнього середовища або інші фактори. Як і у випадку з будь-яким іншим поведінкою, батькам варто спочатку стати «детективами» і проаналізувати, що саме передує повторюваним питань. Це допоможе визначити їх конкретну причину.

Чому людина може задавати одні і ті ж питання багато разів?
Для людей в спектрі аутизму може бути характерно повторювана поведінка, і повторювані питання можуть бути формою саме такої поведінки. Повторюваний питання забезпечує одноманітність - один і той же питання, на який кожен раз дається один і той же відповідь.

В інших випадках у дитини можуть бути проблеми з виразом своїх думок, тому, коли він не може сформулювати, що він хоче запитати, він задає звичне питання. Аналогічним чином, причиною може бути потреба в комунікації - дитина хоче поговорити з вами, але не знає, як ініціювати або підтримати розмову.

Причина може бути і в емоційному стані - дитина може бути наляканий або засмучений, і «безпечне» повторюється заняття допомагає йому заспокоїтися. Крім того, питання можуть бути способом продемонструвати власні знання, оскільки ви будете підтверджувати те, що дитина вже знає.

Короткострокові втручання
Стратегії, які ви використовуєте, залежать від того, що, на вашу думку, мотивує повторювані питання. Найпростіша стратегія - написати відповідь на аркуші паперу і просто показувати його дитині кожен раз, коли він задає питання, якщо за ціїєю поведінкою не варто якоїсь проблеми, на яку потрібно звернути увагу.

Якщо дитина займається з логопедом або іншим фахівцем, який працює над розвитком розмовних навичок, то, можливо, потрібно буде нагадати дитині про стратегії ведення бесіди, які він вчить на заняттях.

Можна обмежити кількість разів, коли можна задати один і той же питання. Напишіть «правила» для дитини і обговоріть з ним варіанти дій. Дайте дитині зрозуміти, що він може вибрати іншу тему, і в цьому випадку ви продовжите говорити з ним. Можливо, буде корисно запропонувати йому кілька тем для розмови на вибір. Ви можете написати соціальну історію, щоб показати дитині, як реагують люди, якщо занадто часто задавати їм один і той же питання.

Якщо одноманітні запитання викликані стресом або тривожністю, то вам потрібно звернути увагу на причину, а не на наслідок. Можливо, дитину турбують якісь зміни в звичному розпорядку дня, або наближаються зміни. Подумайте про використання соціальних історій для адаптації до нових занять.

Використовуйте допоміжні технології, наприклад, дошки з картинками або додатки для комунікації, якщо дитині потрібна допомога в вираженні своїх думок і потреб.

Зверніться до логопеда для розвитку навичок ведення розмови за допомогою сценаріїв, які можна буде практикувати в різних ситуаціях і з різними людьми. Заведіть записну книжку для тем розмови, де відзначайте всі теми, про які дитина могла б поговорити з іншими людьми.

Намагайтеся зменшити стрес і тривожність, створюючи стабільний розпорядок дня, і використовуйте настінне візуальне розклад, щоб дитина розуміла, що буде відбуватися в кожен день тижня. Ретельно плануйте заздалегідь, як ви будете знайомити дитину з новими заняттями або ситуаціями за допомогою візуального розкладу.

Якщо дитина задає повторювані питання, щоб продемонструвати свої знання, то заохочуйте його демонструвати свої пізнання більш прийнятним чином. Наприклад, нехай дитина, який захоплюється метеликами, почне складати власну книгу про метеликів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень