Типи порушень складової структури слова.?
?????Типи порушень складової структури слова.? ????А.К. Маркова виділяє наступні типи порушень складової структури слова:
?Випадання цілого складу або кількох складів, або складотворної голосної (наприклад, «весіпед» або «сіпед» замість «велосипед»).
?Застрявання на якому-небудь складі (наприклад, «вввво-дичка» або «ва-ва-водичка»). Особливо небезпечна персеверация першого складу, це може перерости в заїкання.
?Уподібнення одного складу іншим (наприклад, «мімідор» замість «помідор»).
?Додавання зайвої складотворної голосної на стику приголосних, за рахунок чого збільшується кількість складів (наприклад, «дупел» замість «дупло»).
?Порушення послідовності складів у слові (наприклад, «чімхістка» замість «хімчистка»).
?Злиття частин слів або слів в одне (наприклад, «Персін» – персик і апельсин, «діваляєт» – дівчинка гуляє).
??На перших етапах говоріння (1,6-1,8 року) діти переважно говорять одним складом, або двома однаковими складами («мама, тато»);
??Ближче до двох років дитина відтворює двоскладові слова («вата», «муха», «ківі»), у трискладових опускається один склад;
??У 2,5 роки у дитини в складних словах опускаються попередні склади;
??Згідно з таблицею норми розвитку мовлення у дітей, вже до 3 років складова структура слів у практично засвоєна, порушення зустрічаються дуже рідко.
? Якщо порушення складової структури слова зберігаються у дитини після 3,5 років, це привід звернутися до фахівця та зайнятися миттєвою корекцією. ????Як працювати за класами складової структури слова:
????Звуконаслідування;
????Двоскладові слова з відкритих складів;
????Трискладові слова з відкритих складів;
????Односкладові слова із закритим складом;
????Двоскладові слова із закритим складом;
????Двоскладові слова зі збігом приголосних у середині слова і відкритим складом;
????Двоскладові слова зі збігом приголосних на початку слова і відкритим складом;
????Двоскладові слова зі збігом приголосних у середині слова і закритим складом……. І ще….
????Пам’ятайте турботливі батьки, що роботу з формування складової структури слова у немовленнєвої дитини слід починати з відпрацювання звуконаслідування, плавно переходити до вимови двоскладових слів і, як описано вище????????.