A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 16.01.2024 13:44
Кількість переглядів: 78

Розвиток мислення у дітей дошкільного віку

Однією з важливих рис дитини в майбутньому є розвиток мислення вже сьогодні. Важливо якомога раніше почати приділяти цьому увагу.

Є таке поняття як «сензитивний період». Це оптимальний етап у розвиток тієї чи іншої навички. Для дітей періодом, коли закладається фундамент, є вік від 1 року до 7 років.

У статті ми поговоримо про стадії розвитку мислення у дітей, способи, а також зв’язки мислення з іншими навичками.

Особливості мислення у дошкільному віці

Мозок дошкільника рухливий і податливий, відкритий новим знанням. Саме тому корисні звички, бажання займатися спортом, музикою, театральним та мистецьким мистецтвом закладаються саме у дошкільний період.

Для того щоб дитина могла аналізувати і мислити необхідно постійно ставити перед ним нові завдання, а також модернізувати та ускладнювати вже отримані навички.

Можна виділити кілька факторів, що сильно впливають на мислення дитини:

• Коло спілкування. Чим старша дитина, тим більше навколо неї має бути дітей та дорослих. У цьому допомагають дитячі садки, гуртки та секції. Маля має спостерігати різні моделі поведінки як дорослих, так і дітей.

• Розвиток мовлення. Дитина вчиться будувати речення, висловлювати свої думки.

• Формування аналітичного світосприйняття. Дошкільнята характеризуються тим, що звертають увагу на форми, колір, величину, просторове розташування та часові рамки.

• Набуття навичок та умінь. Дитина вчиться переказувати, читати по складах, співати.

• Становлення особистісних аспектів. Характер, адаптивність, ініціативність, організованість – усе це формується внаслідок виховних заходів.

• Формування самооцінки. Розвинена дитина здатна оцінювати себе.

• Поява самоконтролю. Дитина вчиться керувати своєю поведінкою та вчинками.

Стадії розвитку мислення

• наочно-дієве;

• наочно-подібне;

• словесно-логічне.

Наочно-дієве мислення формується у віці 1-3 років. Коли в результаті своїх дій дитина, сама того не усвідомлюючи, робить висновки «на майбутнє». І підтвердженням є розібрані на запасні частини іграшки, клавіатури, батьківські гаджети. Метою цих дій є пізнання «а що там усередині?».

У віці 3-7 років формується наочно-подібне мислення. Саме цей період проявляються перші ознаки аналізу. Наприклад, маючи певні навички, дитина вже може сказати, яка іграшка буде на дотик, бачачи її на вітрині магазину. Багато хто вже може прогнозувати ситуацію.

Ближче до 6 років з’являються перші задатки словесно-логічного мислення. На цій стадії дитина починає давати розгорнуті відповіді після аналізу інформації, здатна вибудовувати у правильному порядку послідовність подій, може охарактеризувати практично будь-який предмет. Мова має першорядне значення в розвитку мислення дитини.Возможно, это изображение 1 человек, ребенок и улыбается


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень