Оцінювання учнів з ООП
ПАМ'ЯТКА ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ ІЗ ООП ЗАЛЕЖНО ВІД РІВНЯ ПІДТРИМКИ
Оцінювання результатів навчання учнів із ООП здійснюється згідно з Порядком організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти за системою та загальними критеріями оцінювання, затвердженими МОН, та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).
ПЕРШИЙ РІВЕНЬ ПІДТРИМКИ надається учням з особливими освітніми потребами, які мають труднощі І ступеня прояву (поодинокі, незначні). Проведення поточного, семестрового та річного оцінювання: на основі загальних критеріїв оцінювання на основі загальних підходів оцінювання з урахуванням можливості їх адаптації та з урахуванням особливих освітніх потреб учня.
ДРУГИЙ РІВЕНЬ ПІДТРИМКИ надається учням, які мають труднощі ІІ ступеня прояву (труднощі легкого ступеня прояву). Проведення поточного, семестрового та річного оцінювання: на основі критеріїв оцінювання з можливістю адаптації умов проведення оцінювання з урахуванням особливих освітніх потреб учня; під час проведення оцінювання враховуються адаптація процедури за часом та змістом (наприклад: збільшення часу на виконання завдань); зміна методів тестування (формування завдань в аудіоформаті, збільшеним шрифтом, шрифтом Брайля тощо).
ТРЕТІЙ РІВЕНЬ ПІДТРИМКИ надається учням, які мають труднощі ІІІ ступеня прояву (труднощі помірного ступеня прояву). Проведення поточного, семестрового та річного оцінювання: на основі загальних критеріїв оцінювання з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності) та можливості адаптації умов проведення процедури оцінювання з урахуванням особливих освітніх потреб учня; під час проведення оцінювання враховуються адаптація процедури оцінювання за часом та змістом (наприклад: збільшення часу на виконання завдань); зміна методів тестування (формування завдань в аудіоформаті, збільшеним шрифтом, шрифтом Брайля тощо).
ЧЕТВЕРТИЙ РІВЕНЬ ПІДТРИМКИ надається учням, які мають труднощі ІV ступеня прояву (труднощі тяжкого ступеня прояву)). Проведення поточного, семестрового та річного оцінювання: на основі загальних критеріїв оцінювання з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності) та можливості адаптації/ модифікації умов проведення процедури оцінювання з урахуванням особливих освітніх потреб учня; здійснення адаптації процедури оцінювання за часом та змістом відповідно до потреб учня, що включає:
1. використання доступних форм викладу інформації (шрифтом Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
2. використання засобів альтернативної комунікації під час формування завдань;
3. адаптація/модифікація завдань з урахуванням способу їх сприйняття учнем, збільшення часу на процедуру оцінювання тощо. Тести повинні відповідати змісту модифікованої програми навчального предмета.
П’ЯТИЙ РІВЕНЬ ПІДТРИМКИ надається учням, які мають труднощі V ступеня прояву (труднощі найтяжчого ступеня прояву). Проведення поточного, семестрового та річного оцінювання: на основі загальних критеріїв оцінювання з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності) та можливості адаптації/модифікації умов проведення процедури оцінювання з урахуванням особливих освітніх потреб учня; здійснення адаптації процедури оцінювання за часом та змістом відповідно до потреб учня, що включає:
1. використання доступних форм викладу інформації (шрифтом Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
2. використання засобів альтернативної комунікації під час формування завдань;
3. адаптація/модифікація завдань з урахуванням способу їх сприйняття учнем, збільшення часу на процедуру оцінювання тощо. Тести повинні відповідати змісту модифікованої програми навчального предмета.