A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 04.05.2020 14:00
Кількість переглядів: 139

Вправи, які можна проводити в класі, де є дітки з ООП

Якщо ви працюєте з дітьми з особливими освітніми потребами, то ви знаєте, наскільки важливо включати творчі завдання в класну роботу, як невід’ємну частину в своїх тижневих планах уроків. Творчі, практичні вправи допомагають дітям з ООП практикувати цілий ряд навичок від спілкування та соціалізації до математики та асоціацій. Ось декілька із таких творчих і креативних вправ, які будуть цікаві всім діткам в початкових класах.

Котра година.

Це весела вправа з математики, до якої може приєднатися весь клас. Тримайте годинник перед дітками і попросіть дітей підняти руку, якщо вони знають який час показує годинник. Порахуйте до трьох, а потім попросіть їх одразу прокричати час. Дайте один бал кожній дитині, яка правильно здогадається!

Далі покажіть годинник одному з дітей, який переставлятиме стрілки годинника і називатиме час. Робіть це стільки разів, доки це подобається діткам. Крім того, передавайте кожній дитині годинник, чітко зазначаючи час. Попросіть їх рухати стрілками годинника, щоб вони поставили час, який ви сказали. Дайте два бали, якщо вони зрозуміють правильно, і один бал, якщо вони “близькі” – таким чином всі отримують бали, і ніхто не відчуватиме себе осторонь.

Список покупок

Ця вправа з математики включає в себе особливі інтереси кожного, що чудово, якщо у вас є діти в класі з дуже напруженими або специфічними стосунками. Попросіть кожну дитину назвати свій улюблений предмет, а потім напишіть їх на дошці – напишіть слово та намалюйте невеличку картинку, щоб представити її, якщо зможете. Далі вкажіть ціну кожного товару в списку покупок (зробіть це настільки просто чи важко, наскільки це підходить діткам) та роздайте кожній дитині макети грошей в розмірі, наприклад 10 гривень. Поцікавтесь у кожної дитини по черзі – якщо вони хотіли б придбати улюблений предмет за гроші, скільки грошей їм потрібно? Попросіть їх прокричати, записати або прийти і намалювати цифру на дошці залежно від рівня їхніх здібностей. Цю вправу можна виконувати порізному, в алежності від вашої креативності.

Бінго

Графічні вправи корисні дітям з ООП, оскільки наочні завдання простіше зрозуміти, ніж написані слова. Дайте кожній дитині аркуш паперу А4 для бінго від 4 до 10 зображень на ньому однакових розмірів. Зробіть такий зразок і для себе. Потім виріжте кожне зображення в окрему карточку та покладіть їх у коробку. Попросіть дітей витягати по черзі одну карточку з коробки і розповідати класу, що це за зображення, як називається. Діти перекреслюють відповідні малюнки на своїх аркушах паперу для бінго, поки вся картка не буде заповнена закреслиними малюнками. Чим більше однакових малюночків у дітей, тим більше дітей зможуть кричати “Бінго!”, коли закреслюють картинку, яка співпала.

Вгадай емоцію

Ця діяльність допоможе учням покращити розпізнавання мови тіла та міміки. Напишіть або намалюйте на дошці список загальних емоцій – наприклад, щасливий, сумний, сердитий, наляканий, здивований, задоволений – а потім станьте перед класом, де кожен може побачити вас і відгадати назву першої емоції з вашого списку.  Використовуйте мову тіла і вираз вашого обличчя, щоб проявити цю емоцію, і попросіть дітей скопіювати вас. Попросіть дітей самостійно продемонструвати емоції по черзі, інші відгадують. Або ж ви можете задавати емоцію для кожної дитини, а вона повинна продемонструвати її.

Кидати кубік

Зробіть або знайдіть в інтернет-ресурсах та роздрукуйте модель 3D-куба, а потім намалюйте фізичну дію на кожній стороні – наприклад, намалюйте просту людину та покажіть, що вона стрибає, махає, стоїть на одній нозі тощо. Напишіть назву кожної дії під кожним зображенням чіткими літерами.  Як вправа з декоративно-прикладного мистецтва, ви можете попросити кожну дитину скласти 3D-кубик, склеюючи кожну сторону, або ви можете їх скласти самостійно перед уроком.Щоб грати в гру, потрібно по черзі, пересуваючись по класу, попросити кожну дитину кинути свій кубик, а потім скопіювати дію, на якій кубик приземлився. Це допоможе вашим дітям з ООП виявити та співвіднести слова, малюнки та дії.

Повторюй за ведучим

Це легке заняття допомагає дітям навчитися розуміти та слідувати простим інструкціям. Для початку вправи попросіть дітей стати в коло. Почніть діяльність з себе і, чітко промовляючи, попросіть усіх виконати дію, наприклад, стрибнути однією ногою, погладити голову, потиснути руку партнеру або поплескати в долоні. Після завершення дії попросіть дитину зліва (використовуючи їх ім’я, щоб привернути їх увагу), щоб показала дію для всіх інших. Робіть це по черзі за годинниковою стрілкою навколо кола, щоб кожна дитина мала можливість показати дію і відчути себе ведучим (лідером).

Покажіть і розкажіть

Це традиційне заняття в класі ідеально підходить для дітей, що навчаються, особливо які мають аутизм. Попросіть кожну дитину у вашому класі принести особливий для них предмет, будь то іграшка, книга чи інший предмет. Далі, попросіть кожну дитину придумати три факти про свій унікальний предмет – ви можете попросити їх записати ці факти або просто тримати їх у голові чи може потім показати їх. Поставте дітей по парам і попросіть одну дитину в кожній парі розповісти іншій свої три факти. Коли вона закінчили, інша дитина потім розповідає свої три факти. Підкресліть дітям важливість уважно слухати, коли говорить партнер. Ця діяльність є простішою, ніж звичайна роль в шкільній виставі чи виступі, де дитині потрібно стояти і говорити самому перед усім класом чи школою, що може бути досить важким для дітей з ООП. В цій грі вони навчаться не боятись говори і вступати в стосунки з іншими


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень