A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Розлади шкільних навичок

Дата: 09.01.2024 14:19
Кількість переглядів: 51

 

Цей термін використовується до групи труднощів, які пов’язані з різними сферами навчання. До розладів розвитку шкільних навичок відносять:

  • дислексію – порушення оволодіння читанням;
  • дисграфію – порушення опанування письма;
  • дизорфографію – порушення опанування грамотності;
  • дискалькулію – розлад арифметичних навичок, труднощі з рахуванням.

   Розлади можуть мати різні ступені важкості, тому дві людини, наприклад, з дислексією, можуть мати різні труднощі і потребуватимуть різної допомоги.
  Розлади шкільних навичок можуть проявлятися самостійно або ж як супутні. Бувають діти тільки з дислексією, а трапаляється, що мають і дислексію, і дисграфію. Поєднання можливі у будь-яких комбінаціях. Читання і письмо мають багато точок перетину, тому часто порушені разом.

  Точні причини виникнення – невідомі. Дослідження показують, що це спадкові труднощі. Батьки передають певну комбінацію генів, які впливають на розвиток ділянок мозку. Їх мозок працює по-іншому.

  За світовою статистикою, приблизно від 10% до 15% людей мають специфічні розлади розвитку шкільних навичок (в тій чи іншій формі та з різним ступенем прояву). Більшість дітей із розладами шкільних навичок мають середній або вище середнього інтелект, збережений слух та зір.

  Перші труднощі стають помітними у першому класі, коли діти починають читати і писати. Якщо вкінці першого класу або ж на початку другого труднощі проявляються систематично і нема помітного прогресу в оволодінні навичками, то варто звернутись за допомогою до фахівця (дитячого психіатра, логопеда, нейропсихолога), щоб провести потрібне тестування та професійну допомогу й підтримку.

  Важливо пам’ятати, що корекція розладів шкільних навичок – це дуже тривалий процес. Часом буває, що дитині необхідна допомога у навчанні протягом всього періоду у школі. Тривалість допомоги залежить від ступеня важкості розладу, частоти та тривалості занять. Чим рідше відбувається практика, тим довше триває процес. Повністю «перемогти» розлади шкільних навичок неможливо, тому що вони спричинені змінами в головному мозку. Але можна скоригувати й допомогти дитині у розвитку та оволодінні шкільних навичок до середньостатистичного рівня за допомогою спеціальних методів й підходів до навчання.

Оля Британ-Сепик


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень