Роль учасників команди супроводу дитини з ООП
Функції учасників команди психолого-педагогічного супроводу
Практичний психолог:
• вивчення та моніторинг психічного розвитку
дитини з ООП;
• психологічний супровід дитини з ООП;
• надання корекційно-розвиткових послуг дитині з
ООП згідно з IПP;
• надання рекомендацій, консультацій та
методичної допомоги педагогічним працівникам
закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
• консультативна робота з батьками дитини з ООП;
• просвітницька робота щодо формування
психологічної готовності в учасників освітнього
процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.
Соціальний педагог:
• соціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків;
• виявлення соціальних проблем, які потребують негайного
вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з
метою надання допомоги;
• вивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;
• соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;
• інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів
позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках,
секціях з урахуванням її можливостей;
• надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо
шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив
однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому
колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;
• захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням
представлення її інтересів у відповідних органах та службах.
Вчителі-дефектологи (вчитель-логопед, сурдопедагог,
тифлопедагог...), вчитель-реабілітолог:
• надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно
ІПP;
• моніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку дитини,
згідно ІПР;
• надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо
особливостей організації освітнього процесу, реалізації
корекційно-розвиткових цілей в процесі навчання, технології
для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР та
застосування адаптацій (модифікацій);
• консультативна робота з батьками дитини з ООП.
Асистент вчителя/вихователя:
• спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних
особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
• адаптація освітнього середовища; навчальних Матеріалів
відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням
індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;
• оцінка спільно з вчителем/вихователем рівня досягнення
кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
• підготовка інформації для учасників засідання Команди
супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її
індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
• надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо
особливостей розвитку дитини з ООП.
Батьки дитини з ООП:
• доведення інформації про дитину (стиль, спосіб
навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх
завдань);
• прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому
числі залучення до складання ІПP;
• створення умов для навчання, виховання та розвитку
дитини.
.