A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Новини

Дата: 25.03.2021 14:30
Кількість переглядів: 90

Існує широко поширена думка про те, що хлопчики та дівчатка відрізняються за темпами розвитку мовлення. Зокрема, що для хлопчиків нормально починати говорити пізніше. Чи це дійсно так? – Давайте дізнаємося????.

???? У систематичному огляді 2018 року, в якому було проаналізовано 46 наукових досліджень з цієї теми, вказується, що існують суперечливі докази гендерних відмінностей у структурі та функціях мозку, пов’язаних з мовленням у дітей, що розвиваються типово. Дійсно можуть існувати статистично значущі відмінності у структурі мозку та функціях у хлопчиків та дівчат, проте практичне значення цих відмінностей, здається, незначне.

?? Ранні відмінності в засвоєнні мовлення демонструють незначну перевагу для дівчат, яка поступово зникає. Зазначається, що, можливо, хлопчики та дівчатка застосовують різні, але однаково ефективні когнітивні стратегії для певних завдань, що призводять до незначних відмінностей у результатах досліджень.

?? У перші роки життя дівчатка дійсно можуть засвоювати мовлення швидше, ніж хлопчики, і мати більший словниковий запас. На ці дані також можуть впливати відмінності у розвитку загальної системи соціальних комунікацій (наприклад, взаємодія матерів з доньками та синами). На вибірці 99 малюків та дітей віком 1–5 років, (2017) виявили, що батьки використовували більше можливостей для дівчат для участі в символічній грі, яка тісно пов'язана з більш досконалими мовленнєвими здібностями у дітей. З іншого боку, матері синів робили більше коментарів і надавали більше інструкцій.

?? Незважаючи на багато досліджень, в яких автори досліджували вплив статі на мовлення дітей у різні періоди розвитку, отримані дані, не дозволяють вченим зробити один загальний висновок на користь тієї чи іншої статі.

???? Особливий інтерес представляють дослідження, які документують відмінності у дітей з розладами нейророзвитку. Порушення у розвитку мови, мовлення та комунікації у кілька разів частіше зустрічається у хлопчиків, ніж у дівчат. Результати є незмінними протягом багатьох десятиліть, а також у багатьох регіонах та населеннях світу.

?? Найбільш помітна різниця між дівчатами та хлопцями - поширеність розладу аутистичного спектра (РАС). Співвідношення хлопчиків / дівчаток у більшості досліджень становить 4:1. Різниця між хлопчиками та дівчатами у сфері розладів мови та мовлення також присутня, але значно менш виражена. Наприклад, у хлопчиків більший ризик розвитку затримки мовлення (2,4:1), але специфічні порушення мовлення є лише дещо більш поширеними серед хлопчиків, ніж у дівчат. Подібним чином дислексія має коефіцієнт поширеності 1,5:1 серед дітей шкільного віку. Більша поширеність розладів мовлення у хлопчиків задокументована, коли йдеться про розлади артикуляції, заїкання.

?? Отже, відмінності у темпах розвитку мовлення між хлопчиками та дівчаткам з типовим розвитком не є статистично значущими. У хлопчиків мовленнєві здібності не виходять за межі вікових норм. Водночас, дослідження вказують на значно вищу поширеність саме розладів спілкування, мови та мовлення серед хлопчиків, аніж дівчат. Тому, якщо ви виховуєте хлопчика, який вчасно не оволодіває мовленням, слід обов’язково звернутися до фахівця. Пам’ятайте, затримка мовлення – не норма для хлопчиків.

Возможно, это изображение (ребенок и текст)


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень