A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Інклюзивна освіта.

Дата: 11.10.2023 14:47
Кількість переглядів: 27

 

 

 

 

 

Інклюзивна освіта в НУШ: виклики воєнного часу

 

Створити безпечне освітнє середовище – одне з першочергових завдань закладу освіти під час війни. Водночас наявність обладнаних укриттів чи інструкцій – лише частина необхідної безпеки. Розповідаємо про організацію освітнього процесу на засадах рівності та інклюзивності.

Нова українська школа забезпечує рівний доступ до освіти кожного учня – без будь-яких форм дискримінації. Цінування багатоманітності, врахування відмінностей кожного учня та учениці, створення комфортного освітнього середовища – основа для організації навчання на засадах рівності прав та можливостей, поваги до людської гідності, недискримінації, інклюзивності. 

Повномасштабна війна створила додаткові виклики до організації освітнього процесу. Тому Уряд спростив умови організації інклюзивного навчання. Власні рекомендації щодо організації освітнього процесу для дітей із порушенням зору, слуху та інтелектуального розвитку презентував Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

В умовах війни, коли навчання в більшості закладів освіти відбувається дистанційно, складно створити відчуття залученості до освітнього процесу та врахувати особливості нервової системи, здібності, потреби та вподобання учнів.

https://osvita.ua/doc/images/news/895/89560/Infografika-1.jpg

Цифрові технології для інклюзивної освіти

Начальниця відділу професійного розвитку педагогічних працівників Українського інституту розвитку освіти  Оксана Федоренко підкреслює важливість підтримки педагогами учнів з особливими освітніми потребами. 

«За правильного використання, цифрові технології можуть стати дієвим інструментом для гнучкого й доступного навчання. Важливо, щоб кожен урок передбачав регулювання темпу навчання учнів: можливість зупиняти, повторно переглядати відео, регулювати темп мовлення вчителя  за допомогою функції пришвидшення чи сповільнення, щоб кожен учень чи учениця могли обрати комфортний для себе темп мовлення. Ще я виокремила б субтитрування до кожного уроку, а також синхронне підсвічування мовлення. Це дуже допомагає учням, у яких є потреба в концентрації уваги, чи тим, для кого важливо отримувати інформацію через текст», – розповідає Оксана Федоренко.

Можливості для інклюзивного навчання пропонує платформа «Всеукраїнська школа онлайн». Педагоги можуть адаптувати навчальні матеріали для легкого читання, використовувати додаткове коментування, переклад на українську жестову мову та інші ресурси для підтримки учнів. Кожен урок на платформі супроводжується транскриптом усного мовлення із синхронним підсвіченням кожної репліки. Такий формат подачі матеріалу може бути зручний для школярів із порушеннями слуху. А для учнів із порушенням зору є аудіодискрипції, які детально описують усе, що відбувається на відео. 

Крім того, у пригоді педагогам можуть стати принципи універсального дизайну в навчанні. Він дає змогу використовувати специфічні підходи та інструменти, щоб задовольнити різні освітні потреби учнів. 

«В основі принципів універсального дизайну — множинність. Це понад один спосіб роботи з інформацією. Наприклад, учителі можуть пропонувати учням інформацію в різних форматах ― у вигляді друкованого тексту, аудіо, відео та практичних завдань. Можна використовувати додаткові матеріали: інтернет-ресурси, журнали, газети, книги, відео, комп'ютерні ігри тощо. Таким чином педагоги можуть створити цілу бібліотеку онлайн-матеріалів», – переконана начальниця відділу професійного розвитку педагогічних працівників Українського інституту розвитку освіти Оксана Федоренко.

 

          Підвищення компетентності вчителів

Створити комфортні умови для школярів з особливими освітніми потребами допомагає інклюзивна компетентність учителя. Здобути підтримку в її розвитку можна в Центрах професійного розвитку для вчителів, які нині створені в територіальних громадах країни.

Для вдосконалення інклюзивної компетентності педагоги можуть скористатися: 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень