A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр"
Великописарівської селищної ради, Сумської області

Що таке нейрогімнастіка?

Дата: 08.04.2024 15:13
Кількість переглядів: 10

«Тренуй мізки!», - кажуть батьки своїй дитині і садять його за книги, змушують вчити вірші і вирішувати складні завдання. При цьому тренується інтелект, але не мозок! Як же насправді тренувати мозок дитини, щоб він був здатний продуктивно навчатися і засвоювати великі обсяги інформації?

Нейрогімнастіка є комплексом тілесно-орієнтованих вправ, що дозволяють через тіло м`яко впливати на мозкові структури. В результаті дитина краще адаптується до змін, починає легше вчитися і засвоювати інформацію.

Як виникла ця методика?

Все почалося з вивчення того, яким чином відбувається формування мозкової організації психічних процесів.

Було встановлено, що формування мозку починається ще в перинатальний період, а потім продовжується в дитячому, дитячому і підлітковому віці. Причому мозкові структури розвиваються нерівномірно, ділянками, а психічні функції тісно пов`язані з фізіологією. Проходження дитини по родових шляхах, грудне вигодовування, період повзання у немовляти, його перші кроки - кожен з цих природних етапів запускає механізм активного розвитку чергової ділянки мозку. Якщо ж якийсь із процесів був порушений, можливі зміни і в формуванні мозкових функцій. Останнім часом такі випадки стали масовими. Стимуляція пологів, кесарів розтин, штучне вигодовування - кожна з подібних ситуацій може відбитися на розвитку мозку.

На підставі науково-практичних досліджень нейропсихологами (А.В. Семенович, Б.А. Архипов) був зроблений висновок про прямий взаємозв`язок незрілості розвитку мозкових структур і таких явищ, як гіперактивність, соматичні захворювання (астма, алергії, деякі види серцевих аритмій і т . Д.), загальне зниження імунітету, дефіцит уваги, складності в адаптації, агресивність, нестійкість психіки і схильність до різного роду залежностей.

Фахівці задумалися: симптомів багато, але причина, по суті, одна - порушення в роботі мозку. Значить, треба знайти спосіб комплексно вирішувати всі ці проблеми, допомагаючи мозку розвиватися правильно. Відомо, що активізацію в розвитку всіх вищих психічних функцій викликає вплив на сенсомоторних рівень. Тому була розроблена методика на основі застосування тілесно-орієнтованих практик, яка допомагає «розбудити» ті відділи мозку, які не працюють на повну силу. Методика виявилася дуже ефективною. Сьогодні ми називаємо її нейрогімнастікой.

Чи потрібна нейрогімнастіка Вашій дитині?

Позитивний ефект від занять нейрогімнастікой спостерігається у всіх дітей у віці від 4 до 12 років. Особливо корисні заняття в період підготовки до школи. Гімнастика готує мозок до успішного оволодіння читанням, листом, рахунком, виховує волю дитини, підвищує його пізнавальну мотивацію, розвиває інтелектуальну діяльність, сприяє адаптації в колективі. Крім того, нейрогімнастіка сприяє загальному оздоровленню організму за рахунок поліпшення імунітету.

Якщо дитина вже вчиться в школі, то прямими показаннями до занять нейрогімнастікой є: труднощі при навчанні, дислексія, проблеми з пам`яттю, розсіяна увага, несформована мова, підвищена стомлюваність, проблеми з взаємовідносинами, адаптацією в колективі, поганий самоконтроль.

І, звичайно ж, приводом для звернення до нейропсихологу можуть стати соматичні захворювання, дитяча гіперактивність, нестійка психіка дитини.

Гімнастика може включати: дихальні вправи, масаж і самомасаж, пальчиковую гімнастику, ігри-вправи на формування навичок уваги і подолання стереотипів, вправи на освоєння тілесного простору і зовнішнього простору, слуховий гнозис (робота над почуттям ритму), вправи, розвиваючі тактильну, зорову, рухову, слухову пам`ять.

На початковій стадії вправи спрямовані, в основному, на поліпшення функціонування підкоркових структур, поліпшення мозкового кровообігу, підвищення працездатності (дихальні вправи, окорухові вправи і ін.).

Наступний етап спрямований на розвиток рухової, просторової сфери, вивчення способу свого фізичного «Я». Велика увага на цьому етапі приділяється розвитку дрібної моторики- багато вправ проводяться з метою поліпшення міжпівкулевої взаємодії.

З метою поліпшення саморегуляції, довільного контролю використовуються різні ігри з правилами, в тому числі стоп-ігри, рольові ігри. Робота в групі відпрацьовує комунікативні навички.

Поліпшення стану соматичної сфери дитини відбувається поступово, коли поліпшується функціонування мозкових структур, що регулюють роботу внутрішніх органів, а також коли у дитини підвищується тілесний самоконтроль.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень