Новини
Вправи для розвитку моторики і уваги
- Вправа «Повтори за мною».
Дитина повинна по інструкції:
- протягнути руки вгору, вниз, направо, наліво (якщо не знає «направо», «наліво», то «на вікно», «на двері»);
- показати витягнутою рукою на названий предмет (вікно, стіл, книга і т.д.);
- намалювати крейдою (олівцем) круг (паличку, хрестик) вгорі, внизу, праворуч, ліворуч дошки (зошита).
- Вправа «Який я сильний».
Вправа для пальців рук: розчепірити пальці, стиснути кулак – розтиснути; з стиснутого кулака по черзі випрямляти пальці.
- Скачувати з пластиліну кульки, змійки, ланцюжки.
- Вправа «Допоможи».
Перекладати дрібні предмети (кульки) із однієї коробки в іншу. Зібрати розсипані на підлозі дрібні предмети в коробку.
- Вправа «З’єднай».
Крейдою на дошці або олівцем на аркуш паперу ставлять дві крапки, дитина повинна пальцем провести лінію, що їх сполучає (крапки даються в різних напрямках).
Вправи для визначення кольору, форми, величини
- Показується якась фігурка з кольорової геометричної мозаїки (ромб, круг, трикутник). Дитина повинна вибрати таку ж за формою (по кольору).
- Показується певна фігурка (з тієї ж мозаїки), а потім вона приби-рається. Дитина по пам’яті повинна підібрати таку ж.
- Розкладання різнокольорових кульок, кружечків, паличок в кучки по кольору.
- Складання різних пірамідок.
- Складання мотрійок.
- Будування ланцюжком кубиків однакового розміру і одного кольору. Будування кубиків різної величини в ряд за принципом поступового зменшення розміру кожного наступного кубика.
- Виставляють однорідні предмети різного розміру (грибочки, човники, ляльки і т.д.). Дитині пропонують показати найбільшу – найменшу
Корекційні вправи для неспокійних дітей
Для неспокійних, імпульсивних дітей доцільно заняття чергувати зі спеціальними вправами, які вимагають спокою і самовладання.
Ці вправи можуть бути наступними:
- Посидіти спокійно 5-10-15 секунд.
- Посидіти мовчки, заклавши руки за спину.
- Повільно мовчки проводити рукою по краю стола.
- Тихо встати і сісти.
- Тихо пройти до вікна (до двору), повернутися на своє місце і сісти.
- Тихо підняти і опустити книжку (можна кілька разів).
Корекційні вправи для досягнення відповідної швидкості рухів
Ці вправи доцільно проводити з інертними, малорухливими дітьми.
- Прибрати зі столу руки швидко по команді.
- Швидкі рухи по команді (підняти руку, простягнути в сторону і т.д.).
- Швидко постукати по столу 3, 4, 5 раз.
- Швидко вийти з-за столу, сказати своє ім’я (або вік, або адресу) і сісти на місце.
- Швидко підняти якийсь предмет (попередньо вчитель його упускає).
- Швидко витерти дошку.
- У швидкому темпі називати показувані предметні картинки.
- Коли дитина навчиться складати пірамідку, збирати мотрійку, можна влаштовувати з нею змагання «Хто швидше». Вчитель одночасно з нею складає таку ж пірамідку, іноді випереджаючи дитину, іноді надаючи «перемогу» їй.