Новини
ЯК ШВИДКО НАВЧИТИ ДИТИНУ РАХУВАТИ
Дитина 1-4 років
Картки Домана.
Кожна картка має певну кількість крапок, наприклад, 3, а також одне число, що позначає кількість. Метод Домана повністю побудований на візуалізації — дитина бачить на картці кількість точок та цифру, що відповідає їх кількості. Якщо немає друкованих карток Домана, приготуйте картки з картону, з одного боку напишіть число, з іншого — намалюйте кількість точок відповідно до цього числа; покажіть дитині картку з однією точкою і назвіть цифру «один»; переходьте до інших карток за тією самою схемою. Зазвичай серія складається як мінімум з десяти або більше карток, але ви можете розділити серію навпіл, особливо якщо вона складається з 12 або 14
карток. Тоді ви можете показати дитині лише 6 або 7 карток. Ваша мета — зробити це якнайшвидше. Це повинно зайняти 10-15 секунд, не більше. Це приблизно одна секунда для кожної картки — і кілька секунд для зміни карт. З 3-4 уроку картки можна починати тасувати, тобто демонструвати спочатку в чіткій послідовності, а потім у будь-якому порядку. Можна вчитися рахувати під час ходьби, наприклад, рахуючи дерева, стовпи або балкони. Важливо, щоб навчання рахувати не було пов’язане лише з нудним повторенням одних і тих самих прикладів і записуванням обчислень на аркуші паперу. Після того як малюк засвоїть загальні правила додавання й віднімання, можна приступати до множення й ділення.
Дитина 5-6 років
Починати потрібно з карток з картинками, щоб дитина зрозуміла співвідношення поняття числа та кількості предметів. Можна показувати картку з кількістю об’єктів та називати їх число. Крім того, потрібно починати знайомити дитину з цифрами через картки з зображеннями, або асоціації: наприклад, цифра «1» схожа на худого чоловічка, цифра «2» схожа на лебедя тощо. Вже в шість років потрібно переходити до вирішення найпростіших завдань. Починати треба із завдань на кількісне значення чисел, тобто які числа більші, які — менші, які стоять попереду, які — позаду і т. д. Для цього підійдуть завдання на кшталт «Скільки ведмедиків?», «Чого більше: кубиків чи кульок?» та інші.