Новини
Сенсорний розвиток - це розвиток у дитини процесів сприйняття та уявлень про предмети й явища навколишнього світу. Дитина з’являється на світ із готовими органами чуттів: у неї є очі, вуха, її шкіра наділена чутливістю, яка дозволяє відчувати предмети, тощо. Це лише задатки для сприйняття навколишнього світу.
Щоб сенсорний розвиток відбувався повноцінно, необхідне цілеспрямоване сенсорне виховання. Дитину треба навчити розглядати, слухати, обстежувати на дотик, тобто сформувати в неї перцептивні дії. Проте побачити предмет, обстежити його дотиком недостатньо — необхідно визначити співвідношення виявлених властивостей і якостей даного предмета із властивостями та якостями інших предметів. Для цього дитині потрібні мірки, з якими можна порівняти те, що вона сприймає цієї миті. За допомогою загальноприйнятих мірок — еталонів, які склалися історично, порівнюють, зіставляють результати сприйняття. Це системи геометричних форм, шкала величин, міри ваги, звуковисотний ряд, спектр кольорів тощо. Усі ці еталони потрібно засвоїти дитині.
Отже, сенсорне виховання — це основа пізнання світу, першою сходинкою якого є чуттєвий досвід. Успішність розумового, фізичного, естетичного виховання значною мірою залежить від рівня сенсорного розвитку дітей, тобто від того наскільки досконало дитина чує, бачить, відчуває оточуюче. Чим менша дитина, тим більше значення в її житті має чуттєвий досвід.
Сенсорний розвиток є невід’ємною частиною естетичного розвитку. Якщо людина здатна розрізняти відтінки кольорового спектра, різноманітність смаків, ароматів, звуків, вона повною мірою сприймає красу навколишнього світу і насолоджується нею. Якщо ж досвід сенсорного розвитку людини невеликий, це негативно вплине на розвиток її уяви.
Значення сенсорного розвитку дитини для її майбутнього життя ставить перед педагогами необхідність використання найбільш ефективних прийомів і методів сенсорного виховання, яке має бути спрямованим на формування в дитини сенсорної культури.