Як запустити мовлення, коли дитина не повторює навіть звуки?
Є цілий список домовленнєвих навичок, без яких не може бути усвідомленого звуку.
Поговоримо сьогодні про імітацію: дуже важливо розуміти логіку розвитку цієї навички.
Імітація з предметом
Наприклад: поклади кубик на кубик, ложку в стакан, постукай ложкою по столу.
Загальномоторна імітація без предмета
Наприклад: потупай, похлопай, пострибай, підніми ручки, покружляй навколо себе
Дрібномоторна імітація без предметів
Наприклад: гра "сорока", гулі полетіли на головку сіли, жест
Імітація артикуляційних рухів
Наприклад: відкрий рот, покажи язик, подуй
Звуки
Наприклад: коровка робить муууууу
Поки дитина за показом, не може повторити найпростіші
дії імітації, повторення звуків, складів і слів буде набагато складнішим.
Важливо! Якщо дитина стрибає цілий день, але не може пострибати на прохання, то це
НЕ відпрацьовані навички та відсутність імітації.
Вокалізація різних звуків теж
НЕ є мовленням.
Вимагати від дитини, яка не вміє імітувати рухи загальної та дрібної моторики сказати усвідомлено слово "мама" - це все одно, що вимагати від немовляти відразу піти.
А на якому рівні мовлення вашої дитини?
НЕ говорить і НЕ розуміє, або розуміє мовлення, але не говорить, говорить окремі слова, фразове мовлення, зв'язне мовлення?