Новини
Вправи для роботи з дітками із затримкою психічного розвитку (для батьків).
Вправа «Домалюй фігури».
Мета: розвиток уяви, фантазії, уваги; творчого, наочно-образного мислення.
– На листку А4 намалюйте кілька геометричних фігур (коло, трикутник, чотирикутник, прямокутник, овал). Покажіть дитині і покладіть запитання:
- Назви геометричні фігури. На кого, на що схожі ці фігури? Домалюй їх так, щоб вийшло певне зображення, малюнок ( наприклад: квадрат – будинок, коло – м’ячик ).
Вправа «Фотоапарат»
Мета: розвиток зорової пам’яті, зосередженості, мовлення.
- Розглянь уважно картку з певним малюнком ( наприклад, ілюстрація з дитячої книжки) і запам’ятай її. Коли я заберу картинку, твоїм завданням буде, якомога детальніше описати, що там було зображено.
Вправа „Знайди схоже”
Мета: розвиток логічного і образного мислення, уміння аналізувати.
– Поглянь на малюнки, що на них зображено?
– Знайди на малюнках і покажи однакових тваринок.
Вправа «Емоції».
Мета: розвиток уяви, формування уміння розуміти свої та чужі емоції.
- Відтворити на обличчі і покажи в дзеркалі емоції:
- Насупитись, як осіння хмара, ображена дитина;
- Розсердитись, як зла чаклунка, голодний вовк;
- Злякатися, як зайчик, побачивши лисичку;
- Посміхнутися, як кіт на сонечку;
- Посміхнутися, як хитра лисиця.
Пальчикова гімнастика. Вправа «Будиночок».
Мета: розвиток дрібної моторики рук, уваги.
- Послухай уважно вірш і повторюй рухи за мною:
Ми будуємо домівку,
Ось дах на ній, (- На перші два рядки – з’єднуємо пальці в трикутник: разом кінчики великих пальців, горизонтально інші пальці обох рук з’єднуємо разом зверху у трикутник. )
Вікно наче коло, ( – На третій рядок – з’єднуємо в коло великий і вказівний пальці на одній, а потім на другій руці. )
Стіни прямі,
Зліва і справа, (– На четвертий і п’ятий рядок – прямі долоні обох рук тримаємо вертикально і паралельно. )
Зверху і знизу, (– На шостий рядок – прямі долоні обох рук тримаємо горизонтально і паралельно.)
Я в ньому живу. (– На сьомий рядок – долоні обох рук на грудях.)
Вправа «Знайди відмінності»
Мета: розвиток мислення, уваги, спостережливості; формування уміння порівнювати предмети між собою, знаходити спільне та відмінне.
– Розглянь два малюнки, порівняй їх між собою.
– Чим вони відрізняються один від одного?