Методичні рекомендації.Специфіка роботи з дітьми з розладами аутичного спектру.
https://rada.info/upload/users_files/42136366/0e0df70ebc9700be0fe8dc1de2021bc7.doc13:34 16.08.2019
Асистент учителя забезпечує соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами, а саме:
На даний час нормативно не визначено перелік обов'язкової документації, яку має вести асистент вчителя. Але, керуючись посадовими обов’язками асистента вчителя, окремими нормативними документами та роз’ясненнями, можна визначити, що у кожного асистента учителя, який працює в інклюзивному класі, мають бути такі документи:
Річний план роботи асистента вчителя
У річному плані роботи слід передбачити усі види робіт, визначені посадовою інструкцією, описати зміст діяльності і терміни виконання, особливості взаємодії з учителями інклюзивного класу та розподіл функцій між педагогами.
План може містити такі розділи: організаційна та навчально-корекційна робота, співпраця з учителями-«предметниками», вчителями-дефектологами, медичними працівниками, практичним психологом, соціальним педагогом, робота з батьками та громадськістю, методична та самоосвітня робота, робота з документацією.
Графік роботи асистента вчителя
Графік роботи асистента вчителя складають, узгоджуючи його з розкладом уроків у закладі, заняттями інших педагогів, корекційно-розвиткових занять. Слід звернути увагу на такі завдання діяльності асистента вчителя: навчальна робота, індивідуальний супровід, виховна робота, співпраця з педагогами, співпраця з батьками.
Розклад уроків
Асистент учителя не лише записує розклад уроків, а й планує свою присутність на них, робить відповідні позначки у розкладі. У разі, якщо урок відбувається поза межами закладу, то в графі про місце його проведення робиться відповідний запис.
Щоденний план роботи асистента вчителя
У щоденному плані роботи асистент учителя зазначає: дату й клас, прізвище та ім’я учня з особливими освітніми потребами, індивідуальний супровід дитини, відвідування уроків у класі, адаптація навчальних матеріалів, робота з батьками та педагогами, корекційно-розвиткова робота.
Список учнів з особливими освітніми потребами
До списку включають тих учнів, соціально-педагогічний супровід яких здійснює асистент учителя. Бажано вказувати відомості про: психолого-педагогічний висновок, рекомендовану навчальну програму, вид корекційних занять, кількість годин, та особу, яка їх проводить.
Журнал обліку консультацій та просвітницьких заходів
Згідно з посадовими обов’язками асистент учителя: консультує батьків, учнів організовує просвітницькі заходи та бере в них активну участь. Таку роботу доцільно обліковувати в окремій таблиці, що може містити такі графи: дата кому надано консультацію тема консультації (просвітницького заходу).
Журнал обліку методичної роботи
Облік методичної роботи також доцільно вести в таблиці. У ній можуть бути такі відомості: дата, назва заходу, тема виступу.
Листок спостережень
Асистент учителя, як і інші педагоги, спостерігає за розвитком учнів з особливими освітніми потребами. Результати спостережень відображають в індивідуальній програмі розвитку дитини. Можливі й інші форми фіксації такої інформації, наприклад, листок спостережень.
За матеріалами Світлани МИРОНОВОЇ, д-ра пед. наук, завідувача, професора кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Таміли ОЛІЙНИК, завідувача Кам’янець-Подільської міської психолого-медико-педагогічної консультації, ж. «Заступник директора школи»
Методичні рекомендації.Специфіка роботи з дітьми з розладами аутичного спектру.
https://rada.info/upload/users_files/42136366/0e0df70ebc9700be0fe8dc1de2021bc7.doc13:34 16.08.2019